בארץ

אבו מאזן ישלם פיצויים לנפגעי פעולות האיבה? "תעריף על כל פיגוע טרור"

פגעי פעולות איבה ולנכי צה"ל שנפגעו ממעשה טרור, וגם בני משפחותיהם של מי שנספו כתוצאה ממנו, יוכלו לגבות לפחות 75% מהפיצויים הנזיקיים שמגיעים להם בשל מעשה הטרור ממבצע מעשה הטרור, מהמתגמל שלו או ממי שאחראי לו. ח"כ שרון ניר: "שולחים מסר ברור - טרור לא משתלם". ח"כ שרן השכל: "נגמרה החגיגה"
מערכת ice | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה (תיקון מס' 43), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת שרן השכל, שמחה רוטמן, שרון ניר וקבוצת חברי כנסת. ללא מתנגדים או נמנעים, 18 חברי כנסת תמכו בהצעה. 
מוצע לאפשר לנפגעי פעולות איבה ולנכי צה"ל שנפגעו ממעשה טרור, כן לבני משפחותיהם של מי שנספו כתוצאה ממנו, לגבות לפחות 75% מהפיצויים הנזיקיים שמגיעים להם בשל מעשה הטרור ממבצע מעשה הטרור, מהמתגמל שלו או ממי שאחראי לו לפי סעיפים 12 עד 14 לפקודת הנזיקין, וזאת בנוסף על התגמולים המגיעים להם לפי חוקי השיקום. בכך תבוטל ברירת העילה שחייבה אותם לבחור בין קבלת התגמולים לגביית הפיצויים. 
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה קבע בית המשפט כי הרשות הפלסטינית תישא באחריות נזיקית לכל פיגוע שבגינו היא משלמת משכורות למחבלים. חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, התש"ל–1970, קובע כי לא ניתן לקבל תגמול נזיקין גם מהחוק וגם פיצוי נזיקי לפי חוק אחר. נפגעי פעולות האיבה נאלצים למעשה להחזיר לביטוח הלאומי את מלוא הפיצויים שקיבלו ממנו על מנת לקבל את פיצויי הנזיקין מהרשות הפלסטינית. עובדה חוקית זו הופכת את ההליך המשפטי אל מול הרשות הפלסטינית ללא כדאי מלכתחילה.

(צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מצב זה לא תקין ולא מוסרי, יש למצות את הצדק אל מול הרשות הפלסטינית. על מדינת ישראל ואזרחיה להטיל על הרשות הפלסטינית כל סנקציה אפשרית כאשר רשות זו מעניקה פרס כספי בעבור רצח יהודים ומתמרצת את המחבלים הארורים בדרכם אל הפיגוע הבא. בנוסף, מן הראוי שנפגע פעולות איבה יקבל פיצוי גם מהרשות הפלסטינית וגם מהביטוח הלאומי". 
ח"כ שמחה רוטמן: "אני מקווה שהצעת החוק הזו תהיה רלוונטית אך ורק בנוגע לעבר. שהחל מהיום היא תהיה אות מתה ושאף אחד לא יוכל להשתמש בה כדי שלא יהיו הרוגים או פצועים מטרור. אבל אם יהיו חלילה – הצעת החוק הזו תהיה זו שתמנע את ההרוגים והפצועים הבאים בכך שהיא תגדע את האינטרס הכלכלי לטרור. כל חברי הכנסת ששותפים אומרים די למימון הטרור ודי לתעריף הדמים שמשלמת הרשות הפלסטינית על כל פיגוע טרור".  

(צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ח"כ שרון ניר: "אנו שולחים מסר ברור – טרור לא משתלם. זהו תיקון עוול למשפחות השכולות שיוכלו לתבוע תגמולים מהמזיק בנוסף לתגמולים להם הם זכאים מהמדינה. אני נרגשת להעביר את הצעת החוק הזו שמטרתה להעניק קצת אור למשפחות שניזוקו בתוך חושך עצום. החוק הזה מסמל תקווה והכרה באלו שאיבדו את יקיריהם. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו". 
ח"כ שרן השכל: "היום אנו אומרים למערכת שלמה שמתגמלת ומסיתה לטרור ולפיגועים רצחניים – שזה לא משתלם יותר. הכנסת מעבירה מסר למחמוד עבאס שנגמרה החגיגה ושאם לא יעצור תשלום למשפחות מחבלים – הוא יפשוט את הרגל. שישראלים שנפגעו מאותן פעולות יתבעו אותו והוא ישלם מכיסו עבור פיצויים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה