בארץ

סמוטריץ' מקשיח עמדות במו"מ: "התגמשות תרחיק את החזרת החטופים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במסר לסינוואר ולמשפחות החטופים: "הדרישה להגמשת עמדות מצידנו במשא ומתן - כפי שמוכח שוב ושוב היא רק גורמת לסינוואר להקשיח עמדות עוד יותר ומרחיקה את החזרת החטופים"
דוד זולדן | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (ראשון) לדרישה להתגמש ולהסכים לדרישות של חמאס להחזרת החטופים וכן להאשמות כלפי נתניהו על מניעת החזרת החטופים ואמר בין השאר: "האדם היחיד שאחראי לכך שהחטופים לא חוזרים הביתה הוא הנאצי השפל יחיא סינוואר", כתב השר סמוטריץ' והוסיף כי "כל הלחץ הצבאי והמדיני בארץ ובעולם צריך להיות מופנה אך ורק כלפיו. כל דבר אחר פוגע בסיכוי להחזיר אותם בשלום ובמהרה הביתה ובניצחון במלחמה. כך גם הדרישה להגמשת עמדות מצידנו במשא ומתן - כפי שמוכח שוב ושוב היא רק גורמת לסינוואר להקשיח עמדות עוד יותר ומרחיקה את החזרת החטופים".
לסיום חתם השר: "אני קורא לראש הממשלה לעמוד איתן מול לחצים חסרי אחריות שמסכנים את מדינת ישראל ופוגעים במטרות המלחמה".
 
ובתוך כך, יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער מגבי את הלחץ על הממשלה אחרי שמצא עצמו מחוץ לקבינט וחסר השפעה במלחמה: ״נושא המתווה לשחרור החטופים תקוע בדיוק מאותה סיבה שהכול תקוע: חודשים ארוכים שבהם הוחלש הלחץ הצבאי על חמאס. חמאס לא מרגיש בלחץ להגיע למתווה חדש, כי לא מופעל עליו לחץ משמעותי. המשך מלחמה ארוכה, שבלונית ואיטית לא תביא אותו לשם. במצב דברים זה מרשה לעצמו החמאס לתבוע בעצם את חזרתו לצפון הרצועה ושיקום כוחו (השלטוני והצבאי) שם. האמת העגומה היא שללא סיום הדשדוש ושינוי כיוון במלחמה - ישראל צועדת להפסד בה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה