בארץ

מנכ"ל חברת החשמל במתקפה חריפה: "זורעים פניקה בציבור"

מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, ואלי כהן,  שר האנרגיה, יצאו במתקפה נגד ראש רח"ל (רשות החירום הלאומית), יורם לרדו, בוועידת איגוד התאגידים העירוניים של הרשויות המקומיות באילת, זאת לאחר שהאחרון טען כי הציבור צריך להיערך עם גנרטורים להפסקות חשמל ארוכות וחריגות בישראל: "חוסר אחריות משווע"
מערכת ice | 
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, יצא היום (רביעי) במתקפה חריפה ביותר על ראש רח"ל (רשות החירום הלאומית), יורם לרדו, בוועידת איגוד התאגידים העירוניים של הרשויות המקומיות באילת, זאת לאחר שהאחרון טען כי הציבור צריך להיערך להפסקות חשמל ארוכות וחריגות בתקופה הקרובה.
מאיר שפיגלר אמר: "אנשים מייצרים כותרות בחוסר אחריות משווע, זורעים פניקה. מפריחים בלונים ויתנו למישהו אחר לטפל בהם. זה כיסוי ישבן ליום שאחרי, כסתח. ככה לא מנהיגים. זה אבדן עשתונות. ראוי שידברו פחות ויעשו יותר. הכל יכול להיות אבל חברת החשמל הוכיחה כבר חצי שנה במלחמה שאין עלטה. אזרחים לא זקוקים לגנרטורים. אני לא קניתי, לא קונה ולא אקנה. אני סומך על המערכת גם במערכה מסיבית בצפון, אלא אם כל התחנות תפגענה ביחד בעת ובעונה אחת, יהיה חשמל לתושבי המדינה. המערכת מגבה ומגובה. ונערכנו - גם בהגנה אקטיבית וגם פסיבית".
 
שפיגלר ביקר את השלטון המרכזי ואמר: "הצטיידנו בהיקף גדול מאוד של כלים ומערכות כדי להקדים את המאוחר. אם הייתי מחכה לאישור הרגולטורים זה היה קורה אחרי המלחמה הבאה שאחרי הבאה ואחרי הבאה. לכן לקחתי אחריות וקיבלתי החלטות לבד, ללא האישורים שלהם. אנחנו לא מחכים לבירוקרטיה. יש חבר'ה מצוינים אבל אלה שנמצאים למעלה לא יודעים מה קורה בשטח למטה והם אלו שמקבלים את ההחלטות. למי זה נראה הגיוני?! מקבלי ההחלטות שנמצאים כעת למעלה הם פגע רע''.
גם אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות הלאומיות, יצא נגד ראש רח"ל כשאמר: "האמירות של ראש רח"ל השבוע הן חוסר אחריות. לומר שיהיו הפסקות חשמל על פני תקופה של כמה חודשים - זו אמירה חסרת אחריות. תפקידו להכין ולא להכניס להיסטריה. אם במדינת ישראל תהיה הפסקת חשמל שעות – בלבנון תהיה הפסקת חשמל חודשים שלמים. הסיכוי לתרחיש עלטה של יומיים ללא חשמל בכ-60% מהמדינה – הוא נמוך. אנחנו פועלים על מנת שנהיה ערוכים היטב. אני אישית לא קניתי גנרטור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה