בארץ

אבישי בן חיים מודה: "חוק החמץ הוא מיותר"

פרשן החרדים: "אנחנו צריכים להבין גם יותר מזה. מבחינת ההלכה, שנבין כמה זה אבסורד, מותר לך להיות בבית חולים שיש בו אדם עם חמץ"
מערכת ice |  2
אבישי בן חיים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אבישי בן חיים, פרשן החרדים של חדשות 13 ותומך מובהק של הממשלה החדשה, דווקא מתנגד ל"חוק החמץ" שעבר בשבוע שעבר. היום, לאחר שפורסם כי אישה בהיריון בסיכון הגיעה לטיפול שגרתי בבית החולים לניאדו בנתניה, אך סורבה להיכנס עם ופלים לא כשרים לפסח, בן חיים הוזמן לתת את משנתו בנושא.
זה מה שהיה לו לומר: "אני, כשאני מדבר על איך מנהלים יחסי דת ומדינה, איך מנהלים סביבה דתית – חילונית משותפת, הדוגמה הזו היא הדוגמה הקלסית שאני נותן למקום שבו צריך את ה'פוליטיקה של העלמת העין'. מה זה אומר 'פוליטיקה של העלמת העין'? אם יש בן אדם שבא עם חמץ, אז תעלים עין, אל תראה אותו. אתה לא חייב לראות אותו".
 
הוא המשיך: "אנחנו צריכים להבין גם יותר מזה. מבחינת ההלכה, שנבין כמה זה אבסורד, מותר לך להיות בבית חולים שיש בו אדם עם חמץ. יהודים בחו"ל נכנסים לבתי חולים בפסח כשיש שם חמץ. כשיש את האיסור 'לא ייראה לך חמץ' – אומרים ומפרשים 'חמץ שלך'. כלומר, זה אפילו לא נחוץ. זה ממש איזה מקום שבו הקיצוניות לוקחת אותנו למקום שבו אנחנו רבים והינה, אתה רואה בן אדם כזה שמגיע לכניסה (ומחרימים לו חמץ), הוא ישנא את היהדות כל החיים שלו".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להעמיס את בן חיים ועמית סגל הפריווילגים לערוץ 14 (ל"ת)
    רפי 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מדהלה יעקב 11 רחובות
    יצחק 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוק בהחלט מיותר שנחקק כך מספרים לנו בעטיו של בג"ץ שלא הסתפק בהסדרים הקיימים בבתי החולים בנושא החמץ ונגרר שוב אחר איזה עמותת שמאל אנטי דתית ודרש במקום ההסדר הקיים -חקיקה
    סגור