תקשורת ומדיה

כתב 'הצינור' תוקף: "האנטישמיות האמיתית - עלילת הדם נגד החילונים"

כתב 'הצינור' ברשת 13, בר שם אור, המשיך במתקפה שלו נגד המועצה הדתית של תל אביב סביב הדו"ח שיצא בעקבות אירועי יום כיפור: "אל תמציאו יהדות או הלכה חדשה. האנטישמיות האמיתית היא עלילת הדם נגד היהודים החילונים"
תום נחום |  1
גיא לרר, "הצינור" (צילום רשת 13)
האירועים בכיכר דיזינגוף ביום הכיפורים, ממשיכים לעורר סערה, כאשר אחרי שהמועצה הדתית פרסמה דו"ח שחשף תקיפות נוספות של מתפללים בתל אביב במהלך יום הכיפורים, עשרות תקיפות שונות, כאשר כתב 'הצינור', בר שם אור, שחשף השבוע את הקלטותיו של הרב הראשי יצחק יוסף, שהתבטא בחריפות נגד החילונים ('מי שאוכל לא כשר המוח שלו נהיה מטומטם'), התייחס בהרחבה לנושא.
שם אור התייחס לנושא וכתב כך בחשבון הטוויטר (X.COMׂ) שלו: "אף אחד לא טען שלא היו מחאות נגד הפרדה מגדרית במרחב הציבורי או נגד מחיצות בכיפור. בטח שהיו. הכתבה מאתמול על דו״ח המועצה הדתית השקרי פשוט מראה שלא היה ״פוגרום״. אנטישמיות משמעותה להעליל עלילות על יהודים, גם אם הם חילונים. הדו״ח ניסה להראות שמפגינים מחו סתם נגד תפילות ו״כראיה״ נכתב על מספר מקומות שבהם היו מוחים שלא היו בהם מחיצות. אבל כפי שהתמונות מראות היו מחיצות במקומות הללו. אבל מעבר לכך הנקודה המרכזית שהשופרות לא מצליחים להבין היא שאף אחד לא שונא יהדות בתל אביב".
"עובדה שתפילות בכיכר אתרים, תפילה מעורבת בבימה ובעוד מקומות התקיימו כסדרן. הנקודה היא שהמרחב הציבורי בתל אביב הוא לא בית כנסת ולא יהפוך לכזה רק כי ארגון קיצוני כזה או אחר החליט שהוא כזה לפי ״מסורת עתיקת יומין״ שהחלה לפני שלוש שנים. תפילות במרחב ציבורי שעבורן מפקיעים שטחים ברחוב זה לא הלכה או מסורת יהודית. זה התחיל בקורונה. הרחוב, בין אם הוא ליד חוף הים או בכל מקום אחר הוא לא בית כנסת, גם לא ביום כיפור. מה שקרה בשלוש השנים האחרונות זה פשוט סיפוח זוחל של המרחב הציבורי. לנעול מגרש ולמנוע מילדים להיכנס אליו במשך יומיים כדי לבצע תפילה בהפרדה זה מוסרי? יש ארבעה בתי כנסת ליד אותו מגרש. איזו מן יהדות חדשה זאת? הנקודה היא שארגונים קיצוניים החליטו מראש לעשות דווקא לתושבים שביקשו מהם לפני כיפור שיתחשבו בהם, אבל כפי שהראנו בכתבה שמו עליהם פס".
 
"זה קרה בנאות אפקה עם מיילים ששלחו לאנשי חב״ד בשכונה שלא יספחו לעצמם את המגרש, וזה קרה עם ראש יהודי שהיו מוכנים עם קמפיין מימון המונים שלושה שבועות מראש ויצאו איתו החוצה באורח פלא יום אחרי המהומות. כן היו מחאות נגד הפרדה ומחיצות בתל אביב. מדובר בעיר עם רוב ליברלי ובשכונות שלא רוצות לשנות את הצביון החילוני שלהן עם סיפוח זוחל של מרחב ציבורי לצורכי דת. יש לתושבי תל אביב את כל הזכות שבעולם לבקש שנשים וגברים לא יהיו במדרכות נפרדות לא בכיפור ולא בשום יום אחר. אל תמציאו יהדות או הלכה חדשה. האנטישמיות האמיתית היא עלילת הדם נגד היהודים החילונים".
עוד קודם לכן שם אור כתב כך: "המועצה הדתית של תל אביב יפו פרסמה מסמך רצוף בשקרים לגבי אירועי כיפור. עדי ראיה לכל האירועים שבדו״ח מפריכים את הבדיות סעיף אחרי סעיף. אשכרה מוסד דתי ממלכתי מפרסם עלילת דם נגד חילונים בשבוע שבו רב ראשי מכנה חילונים מסכנים ומטומטמים. באמת מטומטמים שמממנים את ההסתה הזו".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שם בלי אור
    לימורסבוני 10/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רואה שאין תגובות.מעניין...או שבעצם הכתבה לא מעניינת? אבל מרגיזה: כל אות בכתבה זועקת גיזענות....אני לא מתאפקת: אתה בטח גם חובב בנים....נכון שאני צודקת?
    סגור