בארץ

עייפים ולא מרוצים: הקושי של המילואימניקים השבים לביתם

במעבר חד ממצב מלחמה לשגרה: מפגש חשוב נערך במעמד אשת הנשיא בנושא חזרתם של אנשי המילואים לשגרה. כידוע, השיבה הביתה אינה פשוטה ומהווה אתגר משמעותי, זאת לאחר שבועות ארוכים של מאמץ מלחמתי הרחק מהעבודה המשפחה והלימודים

מערכת ice | 
בריאות נפשית (צילום יחצ)
חזרתם של אנשי המילואים לשגרת חייהם מהווה אתגר משמעותי עבורם, שכן החזרה הביתה לאחר שבועות ארוכים של פעילות אינטנסיבית וממוקדת מטרה, מחוץ למסגרת העבודה ורחוק משגרת החיים, המשפחה והלימודים, משפיעה עליהם וכמובן על הסובבים אותם.  
בעקבות כך, אתמול (ראשון), נערך מפגש ייחודי ומרגש בבית הנשיא, שהביא לידי ביטוי את העשייה וההיערכות לקליטתם של אנשי המילואים בשגרת האזרחות עם חזרתם הביתה.
רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג, פועלת ללא עת להגברת המודעות לאתגרי בריאות הנפש ועתה מקדמת את נושא הדאגה לבריאות הנפש של אנשי המילואים החוזרים. האירוע נערך בשיתוף עם עמותת נט"ל אשר מקבלת בימים אלו פניות רבות של מילואימניקים השבים הביתה ומרגישים כי הם זקוקים לסיוע בחזרה המאתגרת. 
 
אפרת שפרוט מנכ"לית עמותת נט"ל אמרה במפגש: "אנו נמצאים בימים מורכבים וקשים מנשוא. אנשי המילואים התגייסו והתייצבו מיד עם תחילת המלחמה, תוך שהם משאירים את המשפחות, העבודה והשגרה אליה הם רגילים מאחור, מבלי לדעת מתי ישובו". 
עוד הוסיפה שפרוט: "בעת הזו, אנו מודעים לעובדה שלא כולם יכולים לעבד את החוויות הטראומטיות האלה בזמן שהם עדיין בתוך הלחימה או בשחרור זמני, ובעוד שלא כולם יצטרכו טיפול, רבים מהם כן יצטרכו לעבור תהליך של עיבוד החוויות ורבים מהלוחמים המשתחררים עוד צפויים לפנות לנט"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה