יח"צ

עיתונאי, יחצן ומו"ל: משה טריואקס הלך לעולמו בגיל 86

בשנות ה-50 שימש כעיתונאי וב-1960 הקים את משרד היח"צ, אליו הצטרפו ברבות השנים ביתו דפנה ונכדתו טל. בהמשך הקים את הוצאת מטר בה עבד עד לאחרונה. יובא היום למנוחת עולמים בקריית שאול
אלכסנדר כץ |  4
משה טריואקס ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
אחד מוותיקי אנשי היח"צ בישראל, משה טריואקס, הלך אמש (מוצ"ש) לעולמו משה טריואקס, בגיל 86. הוא הותיר אחריו 2 בנות, דפנה ותמר, 4 נכדים - טל, מור, תומר ואורן, ונינה אחת. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:00 בקריית שאול.
משה טריואקס נולד ב-1930 בתל אביב, הוא למד בבית הספר החקלאי בפרדס חנה ובית הספר אוהל שם ברמת גן, עד פרוץ מלחמת השחרור. בשנת 1949 נסע לארה"ב ושם סיים לימודי תואר ביחסים בינ"ל ועיתונאות, באוניברסיטת סירקיוז. 
כששב לישראל, התמקד בפיתוח קריירה עיתונאית בתחילה כפרינסלר בהבוקר, במחנה וגלי צה"ל, שם הגיש תכניות שונות ובהן את מצעדי הפזמונים הראשונים. ב-1959 עבר לידיעות אחרונות ביחד עם יצחק שרגיל, אורי סלע ודויד אבידן. תחת שרביטו של דב יודקובסקי, שימש טריואקס שימש עורך עמודי פנים ובמקביל החל לתת שירות יעוץ תקשורתי וקשרי עיתונות, לארגונים ציבוריים ובהם דוברות למועצה הלאומית למניעת תאונות, קלוב התעופה דאז, ועוד. במשפחתו אומרים כי "הוא היה ידוע בעבודה דייקנית ויצירתית, תוך שמירה על אלגנטיות, יושרה ואמינות וקבע בכך רבים מכללי המקצוע דאז".
בשנת 1960 פרש מן העיתונות, הקים את משרד משה טריואקס יחסי ציבור, והיה מחלוצי ומייסדי המקצוע בישראל. הוא ייעץ בנאמנות לגופים ישראליים ותאגידים בינלאומיים משך שנים רבות, והיה שותף לרבות מאבני הדרך של התפתחות התעשייה הישראלית. כשהעביר את השרביט לדור הבא, הוא פנה אל קריירת מו"לות שהייתה חלום חייו, ובשנת 1985 הקים את הוצאת מטר שם עבד עד יום אשפוזו לפני כ-4 חודשים. הוצאה זו רשמה לזכותה הוצאתם לאור בעברית של רבי מכר רבים, ובהם 'רודף העפיפונים', 'אבא עני אבא עשיר' ועוד.
תחום היח"צ עבר בשושולת, וגם ביתו דפנה עוסקת שנים בתחום, כיום כשותפה במשרד פרסי צדוק-קוצ'יק-טריואקס, ובעבר במשרד שהמשיך את דרכו של אביה. גם ביתה של דפנה, הנכדה טל וולקוביץ'-טריואקס, עסקה בתחום עד שהקימה את אתר מה וזה. בראיון שקיימנו באייס ב-2011 עם 3 הדורות למשפחת טריואקס, לרגל יום הולדתו ה-80 של משה, סיפר אב המשפחה: "רציתי שהבת שלי תעבוד לצידי כי ראיתי שהענף משגשג ונפתחו בו אפשרויות רבות להתרחב. לאחר שנים רבות בענף התמתנתי ונהייתי פחות אגרסיבי ויותר נינוח לבריות. בעוד שאני התמתנתי , יתר ההישגיות של דפנה, הצעירה ממני, נתן את הטון לפעילות המשרד". 
-באילו דרכים אופי העבודה שלך משה, היה שונה מאופי העבודה שהתפתח בעסק כיום? 
"בזמני כלים כמו מסיבות עיתונאים והודעות לעיתונות היו שכיחות יותר- בממוצע היינו מוציאים ארבע הודעות ביום. בני ברק מידיעות אחרונות היה אומר: 'קיבלתי היום ארבעה טריואקסים'. בכל שבוע היו מסיבת עיתונאים אחת או שתיים. אלה היו אז הדרכים הטובות ביותר להעברת מידע". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חבל
    עליזה מזרחי 07/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא היה הגראף פוטוצקי האחרון. מוישה גרויס במלוא הדרו
    סגור
  • 2.
    דברים שיש לומר
    ש. 05/2017/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איש מקצוען ויקר. פטירתו מסמלת את קו פרשת המים שבין הגינות, יושרה וישירות שאפיינו את ענף יחס"צ בעבר - לבין "תיחמון", אֶגוֹ ושימוש באמצעים בלתי ראויים בעליל המאפיינים את חלקו הגדול של הענף כיום. יהיה זכרו ברוך.
    סגור
  • יש לומר
    עליזה מזרחי 07/2017/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה הגראף פוטוצקי מוישה גרויס אמיתי
    סגור
  • 1.
    פטירתו של משה טריוואקס
    משה דיין 05/2017/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איש יקר, שהיה לי הכבוד להכיר אותו מיומי הראשון בתחום הפרסום ויחסי ציבור. חלפו מאז 55 שנה והוא היה ונשאר הדמות והאדם הראויים לחיקוי. חכם ונבון, מקצוען שלא מתלהם. בנוסף לביתו דפנה, גם כל מי שעבד במשרדו, הקים משרד והצליח. גיורא קרובנד, רות אבנת, נילי ואריאלה ועוד - תקצר היריעה מלפרט ולהזכיר את כולם. תנחומים לאורה ולכל המשפחה.
    סגור