תקשורת ומדיה

דני קושמרו, ברהנו טגניה ודינה קראפט זכו בפרס העיתונות

מרכז בני ברית העולמי הכריז על הזוכים לשנת 2020 בפרס מטעמו המעודד מצוינות בסיקור יהדות התפוצות. אז על מה בדיוק קיבלו מגיש "אולפן שישי", כתב החדשות 12 וכתבת עיתון "הארץ" את הפרס? כל הפרטים
איתי פת-יה |  1
דני קושמרו (צילום חדשות 12)
מגיש "אולפן שישי" דני קושמרו, כתב החדשות 12 ברהנו טגניה וכתבת עיתון "הארץ" דינה קראפט הם הזוכים בפרס העיתונות לשנת 2020 של מרכז בני ברית העולמי. קושמרו וטגניה יקבלו את הפרס על סדרת הכתבות שלהם אודות יהודי אתיופיה שלא הועלו לישראל, ולקראפט הוענק הפרס בעקבות כתבות שפרסמה בשנה החולפת על יהדות התפוצות.
במהלך 2019 שודרו במהדורה המרכזית של חדשות 12 חמשת פרקי סדרת הכתבות "מפוצלים", בהם ליוו קושמרו וטגניה את בני העדה החיים בארץ, במסעם לבני משפחתם שנותרו מאחור באתיופיה, אחרי שנים שלא התראו. סדרת הכתבות זיכתה את השניים בפרס בתחום התקשורת המשודרת ע"ש וולף והילדה מטסדורף.
הפרס בתחום העיתונות הכתובה ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי ינתן לקראפט על סדרת כתבות שפורסמו ב"הארץ" הן במהדורה העברית והן במהדורה באנגלית, העוסקות בקהילות היהודיות החיות בארצות הברית ובבריטניה.
לפי בני ברית, מטרות הארגון הן "לאחד את העם היהודי ולדאוג לרווחתו, ללחום באנטישמיות ובאפליה גזעית ודתית, לנטוע בלב העם היהודי ערכים של כבוד האדם, צדק, צדקה ואהבת ישראל, לתמוך בציונות, במדינת ישראל ובמורשת ישראל". הארגון פועל באירופה, ארצות הברית, קנדה, דרום אמריקה, אוסטרליה ודרום אפריקה.
באמצעות הפרס, שואפים בארגון להדגיש מדי שנה את חשיבות המצוינות בסיקור העיתונאי בארץ סביב יהדות התפוצות בת זמננו ויחסיה עם ישראל. סיקור איכותי בנושא זה, לפי בני ברית, תורם לחיזוק הקשר של ישראל עם העולם היהודי בתפוצות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד פרס. יותר לכתבים מיותרים (ל"ת)
    נדב אייל 05/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור