תקשורת ומדיה

האם עיתונאים יוחלפו בעתיד בטכנולוגיית בינה מלאכותית?

למה לשלם לעורכים שיאספו סיפורים מהרשת ויסדרו את דף הבית כשאלגוריתם יכול לעשות את אותו הדבר? זה ההיגיון מאחורי ההחלטה של מייקרוסופט לפטר עשרות מעובדיה. האם התקשורת המסורתית תלך בעקבותיה?
מערכת אייס | 
עיתונאים, קוד (צילום freepik ,unsplash)
שירותי החדשות של מייקרוסופט נפטרים מהעיתונאים שלהם לטובת בינה מלאכותית. בסוף השבוע דווח ב-Business Insider על קיצוצים נרחבים של כ-80 משרות עורכים המועסקים בפורטל MSN ובאפליקציה Microsoft News ואוספים עבורם סיפורים מרחבי הרשת.
בארצות הברית היקף הפיטורים צפוי להיות 50 משרות, ואילו בבריטניה 27 – כך לפי הפרסום בגרדיאן. בתקופה האחרונה כלי תקשורת ברחבי העולם חוו ירידה בהכנסות מפרסום, עקב הפגיעה הקשה של משבר הקורונה במפרסמים. אולם, המהלך של מייקרוסופט אינו קשור להתפרצות הנגיף, אלא למגמה מכוונת של צמצום כח האדם בשירותי החדשות והרחבת השימוש בבינה מלאכותית.
בהודעה לתקשורת הסביר דובר מטעם מייקרוסופט: "כמו כל החברות, אנחנו מבצעים כל העת הערכות של מצב העסקים שלנו – דבר שיכול להוביל הן להגדלת ההשקעה בתחומים מסוימים, והן לקיצוצים מפעם לפעם בתחומים אחרים. ההחלטה שקיבלנו אינו קשורה למגיפה הנוכחית".
קראו עוד ב-ice
יש לציין כי העורכים שיפוטרו עוסקים בעיקר באיתור כתבות מרחבי הרשת וסידורן בעמוד הבית של MSN, Microsoft News והדפדפן Microsoft Edge. בענקית הטכנולוגיה מאמינים כי את אותה עבודה יוכלו לבצע באמצעות אלגוריתמים שיחסכו את הוצאות השכר.
בעוד ש-MSN עלה לאוויר עוד בתחילת עידן האינטרנט באמצע שנות התשעים, האפליקציה Microsoft News הושקה אך לפני שנתיים – אז עוד התגאתה מייקרוסופט בכך שיועסקו בה 800 עורכים מ-50 מדינות שונות בעולם.
המהלך של מייקרוסופט עשוי להוות רק צעד ראשון בתהליך אליו יצטרפו בהמשך גופי התקשורת המסורתיים. ייתכן שאלה יפתחו גם הם כלים יעילים משלהם לסידור דפי הבית והצעות תוכן לגולשים (דוגמת ניוזלטרים), זאת במקום להמשיך להעסיק הומפייג'יסטים. מנגד, יהיה קשה הרבה יותר להחליף את העבודה העיתונאית שעושים הכתבים שמביאים סיפורים חדשותיים, ריאיונות, פרשנויות ותכני מגזין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה