תקשורת ומדיה

"אפס מאופס": מפגינים תקפו את העיתונאים אבישי בן חיים ויוסי אלי

המפגינים העיפו את המיקרופונים מידיהם של בן חיים ואלי, תקפו את צוות הצילום וקראו קריאות גנאי במהלך המחאה מול בית רה"מ. גינויים מכל קצות הקשת הפוליטית. ריבלין: "אסור לקבל זאת בשיוויון נפש"
אילן שניג |  7
ד"ר אבישי בן חיים מותקף (צילום צילום מסך, חדשות 13)
עיתונאי חדשות 13 אביחי בן חיים, הותקף במהלך שידור סמוך להפגנות שנערכו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בתיעוד האירועים ניתן לראות מפגינים דוחפים את אבישי בן חיים ואת יוסי אלי, שעמד לצידו, מנסים להפיל את המיקרופונים שלהם. מפגין אחר קרא לעבר בן חיים: "אפס מאופס. 40 שנה בשלטון - איך אתה מדבר?".
גינויים מכל קצות הקשת הפוליטית לאירועים. נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לתקרית, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אסור לנו לקבל בשוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל". הנשיא הוסיף כי "עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".
 
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פרסם הודעת חיזוק לבן חיים: "‏עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם- בלי איומים, בלי תכתיבים. אני מגנה את האיומים על פרשן חדשות 13 אבישי בן חיים. הזכות להפגין קדושה - כך גם חופש העיתונות והביטוי". 
 
השר יועז הנדל כתב: "‏במדינת ישראל לא יתקפו עיתונאים - לא משנה מה עמדותיהם. מספיק עם הפוזיציה". הנדל נימק כי "מי שמאמין בחופש עיתונות, שמירה וכיבוד החוק, לא עושה זאת רק כשנוח לו פוליטית". לאחר מכן הנדל הגיב על הודעות נזעמות שנשלחו אליו בעקבות התקיפה וכתב: "צבועים נמאסתם.בחודשיים האחרונים נאלצתי להגן פומבית כמה פעמים על עיתונאים.והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים בהפגנה.כמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה. אלא שהפעם "מגיני הדמוקרטיה" שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש "תזות מסוכנות"".
חה"כ יעלון כתב: "הזעם נצבר והכעס המתפרץ, מוצדק ככל שהוא, אינו מצדיק אי ציות לחוק ואלימות".  ושרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה גינתה אף היא את וכתבה: "מדובר בבריונות לשמה. זכות ההפגנה חשובה, אך לאף אחד אין זכות לנהוג באלימות. דווקא בעת משבר - כדאי שנכניס יותר מקום לערבות הדדית ותקווה, שהם דרך להתגבר על מכשולים, במקום שנאת חינם שמפוררת אותנו מבפנים". 
מארגני מחאת הדגלים השחורים מסרו כי ״אנו רואים בחומרה רבה את תקיפת העיתונאי אבישי בן חיים ומגנים זאת בכל לשון. זוהי לא דרכנו. אנו מאמינים שצריך ואפשר לנהל שיח נוקב, אמיתי ומכבד". 
מחדשות 13 נמסר בתגובה: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות המילולית כלפי אבישי בן חיים. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חברת החדשות ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כתב בדיחה
    יוסי אלי בדיחה 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכלו לי שתו לי. מחפד תשו מי
    סגור
  • 6.
    אבל למה הוא לא שם מסכה? (ל"ת)
    אסף 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    זכות להביע
    אילנה 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבישי של ישראל השניה גם לאחר 40 שנה אבישי פרשן בערוץ 13 של ישראל שניה גם לאחר יותר מ 40 שנה של שלטון הימין אשר מחנך דור שלישי בשנאה לאלה שבנו את המדינה שכח שרק לפני שבועים חילץ מלניץ עתונאי גבור ישראל שבא לסקר הפגנה של הימין אז די להתבכינו מצד כל הכתבים הימניים
    סגור
  • 4.
    גם הנשיא אפס גמור
    בוגו 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל יום המשטרה מתנהלת באלימות ולא שמענו את הנשיא האפס הזה מצייץ. מסתבר שהמדינה מתחלקת בין 4 גומים שעסוקים בריב על מי ידפוק את עם ישראל יותר. בית המשפט העיתונות הפוליטיקאים והעלובים ביותר המשטרה.... בוווזזז
    סגור
  • 3.
    מבישים את המחאה הלגיטימית
    שושנה 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבריונים גורמים נזק למחאה , תרחיקו את האנרכיסטים, הם תופסים טרמפ על המצוקה האמיתית
    סגור
  • 2.
    "עיתונאי"? נו באמת... חרטטן לגאלי המוצף ברגשי נחיתות
    נתי לולב 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    15 5
    חושב שמהדורת חדשות בפריים טיים זה בלוג גארבג' של חובבי קונספירציה. מתפלא שהוא לא פוטר בסבב האחרון. מי יודע? אולי הוא מבעלי השכר הנמוך וריחמו עליו בהנהלה. אם זה נכון, כל הכבוד להם שגילו אנושיות בתקופה קשה זו, למרות שברור שאיני מאוהדיו.
    סגור
  • 1.
    "כב' הנשיא"
    אין אמת ואין אמונה 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לצביעות ולרשעות שלך אין אח ורע!
    סגור