תקשורת ומדיה

ענת קם החלה לכתוב בהארץ - העיתון שהוביל לפרשה שהסתבכה

כמעט שנתיים לאחר שקיבלה פיצויים של מאות אלפים מעיתון הארץ, ויותר מעשור לאחר שהעבירה לעיתונאי הארץ אורי בלאו מסמכים שהובילו למעצרה,  החלה העיתונאית ענת קם לכתוב באתר טורי דעה: משיקום אסירים ערבים ועד ביקורת על מועצת העיתונות
מערכת ice |  3
ענת קם (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
העיתונאית ענת קם, החלה לכתוב טורי דעה באתר "הארץ" ואף פורסמו מפרי עטה שני טורים, שבוע שעבר והיום (חמישי). הבחירה של קם לכתוב טורי דעה דווקא באתר "הארץ" לכאורה מעניינת לאור העבר בין העיתונאית וגוף התקשורת. 
נזכיר: עיתונאי הארץ אורי בלאו הוא העיתונאי אליו העבירה קם מסמכים מסווגים בשנת 2008 שהובילו למעצרה והאשמה בריגול. לבסוף בית המשפט העליון בהחלטה של רוב קולות של חנן מלצר ועדנה ארבל אל מול נועם סולברג, קיצר את עונשה ל-3.5 שנים. בשנת 2013 תבעה קם בתביעה אזרחית את עיתון הארץ ואת המו"ל עמוס שוקן ב-2.6 מיליון שקל על חשיפתה כמקור. על פי החלטת בית המשפט העליון בתחילת השנה שעברה, נפסק כי הארץ ישלם לקם 270 אלף שקל, כמו ביטול החלטת בית המשפט המחוזי כי הארץ ואורי בלאו אחראים לחשיפת המסמכים.
כבר בשבוע שעבר התחילה קם לכתוב טור דעה בהארץ תחת הכותרת "רוצים לשקם את האסירים הערבים? דברו אתם בלשונם" ובו דרישה להרחבת והנגשת הטיפול לאסירים הערבים, במידה ואם על פי המדינה הוא המוטיב המרכזי בשיקום כלואים.
בטור היום התייחסה קם להמשך דרכה של מועצת העיתונות, וזהות העיתונאי כאשר עליו לקבל תעודה מלשכת העיתונות הממשלתי כהוכחה להיותו עיתונאי. לדבריה, שני המוסדות: מועצת העיתונות ולע"מ "לא מצדיקים את עצמם - אף שהמהות שלהם חשובה מאי פעם" וזאת לאור איום על עיתונאים המותקפים, שחיקת העיתונות המקצועית ודחיקתה על ידי בלוגרים ברשת - ולכן "נדרש גוף חזק שיפעל למען המקצוע ולמען העוסקים בו". כך, לדבריה, גוף כזה יהיה חזק רק אם ייצא מלשכת ראש הממשלה.
כך לדבריה, הדבר הרצוי הוא "גוף חדש, חזק, שיפעל כגילדה מקצועית איתנה ומאחדת, יקדם את המקצוע במאקרו ואת העוסקים בו במיקרו". בשונה מביקורות רבות שנשמעו על בחירתו, קם נזהרת מלבקר את מלצר שנבחר לאחרונה לנשיא מועצת העיתונות, ושולחת לו מסר: "אנא פעל כדי שכהונתך תהיה האחרונה במועצת העיתונות הנוכחית".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפשע תמיד משתלם בשמאל ובימין (ל"ת)
    ביבי 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צדק לענת קם
    ניסן 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 5
    טוב עשה עיתון הארץ שצירף את ענת לצוות העיתונאי שלו. ענת שילמה מחיר יקר מאוד על טעות. הארץ סגר מעגל ועשה צדק עם ענת שיהיה לה בהצלחה.
    סגור
  • 1.
    מגיעה לה הזדמנות חדשה ומלאה. (ל"ת)
    אלי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    8 7
    סגור