תקשורת ומדיה

עמיחי שיקלי ונעמה לזימי מתנגחים, והסיבה חיובית לציבור

שיקלי כתב מאמר ב"הארץ", לזימי הגיבה במאמר משלה. קרב המאמרים נגרר לדף הטוויטר והסיבה די חיובית לציבור: למי יש יותר עשייה פרלמנטרית בכנסת ה-24. שיקלי: "לזימי טענה בהארץ שאני 'נמנע מעשייה פרלמנטרית'. ובכן, נעמה היקרה, אתר הכנסת מספר סיפור מעט שונה". לזימי: "הוציא השוואה שיקרית"
מערכת ice |  2
עמיחי שיקלי ונעמה לזימי (צילום אבשלום ששוני ותומר נויברג, פלאש 90)
ח"כ  עמיחי שיקלי מימינה וח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה התנגחו במהלך סוף השבוע האחרון. הסכסוך בין השניים החל בקרב מאמרי דעה בעיתון "הארץ" שהוביל למאבק ציוצים בטוויטר והוויכוח דווקא חיובי: מי בעל עשייה פרלמנטרית רחבה יותר?
כאמור, בשבוע שעבר שיקלי כתב טור ב"הארץ" שבו הוא תהה "מה קרה לשמאל הציוני?" וכדוג' העלה את ח"כ נעמה לזימי שחנכה את השדולה לקידום שיוויון בערים מעורבות יחד עם יו"ר בל"ד מהרשימה המשותפת, ח"כ סמי אבו שחאדה. שיקלי יצא נגד הקרבה של מפלגת העבודה לבל"ד שאותה כינה "מפלגה של תומכי טרור". 
לזימי הגיבה במאמר דעה משלה ל"הארץ" ובו היא תהתה "מה קרה לימין האידיאולוגי? לדבריה הימין עסוק בעיקר בפילוג ושיסוי, דבריו של עמיחי שיקלי הדהימו אותה מכיוון שלטענתה אין לו עשייה פרלמנטרית. 
 
שיקלי לא אהב את אותה האמירה ובסמוך לכניסת השבת העלה ציוץ עם נתונים מאתר הכנסת שנכונים למושב החורף של 2021. ח"כ שיקלי התפאר בכך שהוא הוציא 11 הצעות חוק, 8 שאילתות, שתי הצעות לסדר ועוד ארבעה דיונים מהירים. בהשוואה לח"כ  לזימי לפי הנתונים הגישה רק שתי שאילתות. 
שיקלי כתב דף הטוויטר שלו: "שותפתו של תומך הטרור סמי אבו-שחאדה לשדולת הערים המעורבות - ח״כ נעמה לזימי (דגל נורווגיה, כרמיזה לכך שהיא חברת כנסת שנכנסה בחוק הנורווגי) טענה בהארץ שאני 'נמנע מעשייה פרלמנטרית'. ובכן, נעמה היקרה, אתר הכנסת מספר סיפור מעט שונה. שבת שלום עם ישראל היקר, אמשיך לפעול ולעשות למענכם".
 
לזימי הגיבה: "עמיחי אין לי מושג למה לא מופיע באתר הכנסת, אבל העברתי 3 חוקים אז לבטח המס לא 0. כמו כן הגשתי כ70 חוקים, אין ספור דיונים, הצעות לסדר ושאילתות... על חלקן נעניתי במליאה עצמה שלא לדבר על מכתבים לשרים".
בין התגובות לציוץ של שיקלי, ח"כ קרן ברק מהליכוד, כתבה כי שיקלי פיספס את הסיפור האמיתי, לדבריה: "קיימת כבר שדולה למען ערים מעורבות, שדולה שאני עומדת בראשה עוד מהכנסת הקודמת ושבכנסת הנוכחית צירפתי את ח״כ גילה גמליאל וח״כ רות וסרמן לנדה. במסגרת הפיכת הכנסת לקרקס, ובגלל שהממשלה שבויה בידי קיצוניים אנטי ציונים, אישר יו״ר הכנסת שדולה נוספת זהה".
במפלגת העבודה העלו ציוץ שבו הם מגבים את ח"כ לזימי ושם נכתב: "בחודשיים האחרונים היא היתה בכנסת מעל 400 שעות, יזמה 34 הצעות חוק חשובות (והצטרפה לעוד 8), 1 מהן עברה בקריאה ראשונה ו2 נוספות כבר עברו בקריאה טרומית, וזה רק בחצי שנה. הכי גאות וגאים שיש".
 
לזימי עצמה העלתה נתונים שונים משהציג שיקלי לפיהם: 42 הצעות חוק, שלוש מתוכן עברו קריאה טרומית, שני דיונים מהירים, 6 הצעות לסדר ו-422 שעות בכנסת. לעומת 11 הצעות חוק של שיקלי שאף אחת מהן לא עברה קריאה טרומית, ארבעה דיונים מהירים ועוד שתי הצעות לסדר. שיקלי נכח 279 שעות בכנסת. 
לזימי כתבה: "אז עמיחי שיקלי כתב נגדי מאמר, וכיוון כבודו לא עמד במאמרי הנגדי,הלך ופשפש ומצא שהפרופיל שלי באתר הכנסת לא מעודכן, הגדיל והוציא השוואה שיקרית. העמדתי על הטעות והסברתי את הטעות (בחיפוש באתר הכל מופיע), לא רק שהוא לא מחק והתנצל, אלא גיבה כל תגובה נגדי על הפייק שיזם. להלן האמת". בהמשך העלתה גם את המאמר שכתבה והוסיפה: "כל זה בלי נוכחות בועדות, מכתבים לשרים, יוזמות עם ח"כים ועוד... רק נתונים יבשים במקומות בהם הציבור חשוף למידע מעצמו. מטריף שמגיבים לו שזה פייק, פלוס נתונים והוא ממשיך להאכיל את הפייק ניוז של עצמו. עלאק איש חינוך". 
לזימי שיתפה את הציוץ שלה בתגובה לשיקלי וכתבה: "נו מתישהו תוריד את הפייק? מביש". שיקלי השיב עם צילומי מסך מאתר הכנסת וכתב: "את יותר ממוזמנת לפנות לאתר הכנסת ולעדכן, אלה נתוני מושב החורף העדכניים. שבת שלום". לזימי השיבה: "הזיה שאתה ממשיך. לפחות תבדיל בין נתוני העמוד האישי שלא עדכנו (אדבר איתם) לבין הנתונים הממשיים בחיפוש שהם חשופים לכל, גם לך ולצוות שלך. מילא בינוניות למה להעצים אותה ככה?"
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שמאל במדרון-ב48 דגל ישראל היום: אנטי-יהדות-ציונות-ישראל (ל"ת)
    איתן 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איזו שפה ואלו מילים של איש "חינוך"
    הטבח השבדי 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא הייתי שולח תלמידים למכינה שהןא עומד בראשה.
    סגור