תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 תחת מתקפה: "עבודה אנטי עיתונאית ושרלטנית"

עומרי מניב ספג ביקורת קשה מקלמן ליבסקינד: "עשית את זה בפעם הראשונה ב"תחקיר" שלך על מכינת עצמונה, ומסתבר שהפרשה ההיא לא לימדה אותך דבר". מה השיב מניב?
מערכת ice |  13
עמרי מניב (צילום פייסבוק/עמרי מניב)
עמרי מניב, כתב התחקירים של חדשות 12 ומגיש 'קלמן ליברמן' וכותב הטורים במעריב, קלמן ליבסקינד, פצחו בעימות חריף ברשתות החברתיות, לאחר טור שפרסם האחרון הנוגע לאיכות העבודה של הקולגה שלו.
מניב תקף: "קלמן ליבסקינד הקדיש לי שני עמודים בעיתון שישי, הוא בנה תלי תלים של פרשנות מה זממתי ומה התכוונתי, אפילו טען שאני משרת את האויב... אינספור המלים המתאמצות ששפך וההתייחסות הדמגוגית לסיפור שפרסמנו לא ישנו את המציאות - יש כאן חשד ממשי לטיוח חקירה ע"י המשטרה, זה חמור וזה חייב להבדק".
 
עוד המשיך: "לא אני זה שנדהמתי מההתנהלות הפסולה של ראש מעבדת הנשק במשטרה, אלא החוקרים בתיק, שמול המצלמה נדהמו מהטיוח לכאורה, טענו שמעולם לא נתקלו בהתנהלות כזאת, ביקשו לחקור ונתקלו בחומה בצורה. קלמן מקטין את מעשיו של מנהל מעבדת הנשק שסירב ממניע אידיאולוגי לבדוק את הקליעים שפגעו בחסונה".
מניב הוסיף: "מה טוען קלמן? שבסוף באיחור רב הוא הסכים לבדוק, ויש תוצאות, ואלה קובעות שהקליע שפגע בחסונה לא נורה מהנשק של 4 מהחשודים, לגבי החמישי לא ניתן לקבוע אם הוא היורה. קלמן מקבל את הממצאים האלה כתורה מסיני. כשמנהל מעבדת נשק מצהיר שאין לו כוונה להגיע לחקר האמת, למה שנסמוך על הבדיקה הזאת".
 
הביקורת שלו לא הסתיימה כאן: "אגיד בעדינות - לא קשה לשבש תוצאות פה, בטח עם ממצא לא מחייב כמו "לא ניתן לקבוע אם הקליע מהנשק שלו או לא". קלמן גם מציין בהתלהבות את ליווי הפרקליטות כאילו נציג של התביעה ישב במעבדה ופיקח על העבודה שם. איזה שטויות הטור הזה כולל אינספור קביעות פסדו עובדתיות על חלקו של חסונה באירוע (תביא ראיות אדוני); תוקף אותי על הגדרת החקירה כסופר רגישה ושוב מפליג לפרשנות שמשרתת את התזה שלו (5 יהודים עצורים בחשד חמור באירוע כזה עם מערכת פוליטית גועשת סביבו זו חקירה רגישה מאוד)".
לסיום הסביר: "הציוץ של אוחנה בשונה ממה שקלמן עיוות מתכתב בעיקר עם טענת החוקר שהשר לשעבר התערב ישירות בחקירה. איך קלמן מתמודד עם טענת החוקר על אוחנה? הוא לא, הוא מתעלם בכוונה מהחלק הזה. וכך הטור כולו מעוות ומסלף את מה שמוצג בכתבה. ההשתלחות הארסית של קלמן בי אישית על עצם פרסום של כשל משטרתי היא מעשה לא עיתונאי. קלמן לא מתמודד עם הראיות לטיוח אלא עוקף אותן בגיבובי אג'נדה שהוא מייחס לי. מבחינת קלמן עצם העיסוק בתיק חסונה הוא פסול כשלעצמו ולכן צריך להתעלם ולהסתיר, גם אם היה כאן טיוח של קצין משטרה בכיר".
 
קלמן השיב: "אגיד לך, עמרי, מהו "מעשה עיתונאי". מעשה עיתונאי מתחיל ונגמר באמת. ואתה, ולא בפעם הראשונה, מניח לאמת ועושה עבודה אנטי עיתונאית ושרלטנית, כדי להגיע לשורה התחתונה הנוחה לך. עשית את זה בפעם הראשונה ב"תחקיר" שלך על מכינת עצמונה, ומסתבר שהפרשה ההיא לא לימדה אותך דבר".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    מאמינה לעמרי מניב (ל"ת)
    קליאו 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 10.
    יניג מניב ממחזר כתבות ומשקר
    קלמן צודק 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תבררו למה,בערוץ 13 העיפו אותו. איך שיקר וביים כתבה שקרית. ובחדשות אין 12 כרגיל לוקחים פסולת וככה זה נראה. כתב שקרן ולא אמין
    סגור
  • 9.
    יניג מניב ממחזר כתבות ומשקר
    קלמן צודק 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תבררו למה,בערוץ 13 העיפו אותו. איך שיקר וביים כתבה שקרית. ובחדשות אין 12 כרגיל לוקחים פסולת וככה זה נראה. כתב שקרן ולא אמין
    סגור
  • 8.
    מי היה שומע עליו לפני שדיבר שטויות (ל"ת)
    נפיחה סמאלנית 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • עמרי מניב,אפס,אמינות
    קלמן כל העבוד 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כרגיל חדשות 12 מעסיקים כתבים עם אתיקה ברמת אסלה
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    להסתכל לעובדות בעיניים
    מגיב למניב 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אילו טרח עומרי מניב לצפות בסרטונים של מוסא חסונה מתרוצץ אחרי 01:00 בלילה יחד עם קבוצה של פורעים (אין מילה אחרת) בדרכם לשרוף עוד מכונית של יהודי ולהטיל טרור על שכונה נוספת, במקום לנסות ״לאזן״ וליצור משוואה מזוייפת לפיה מדובר בהמשך לעימות אלים יהודי ערבי, היה ניתן לחשוב שהוא עושה עבודה עיתונאית מוטה אבל נסבלת. אבל מאורעות תשפ״א בלוד החלו בבריונות אלימות וטרור ערבי נטו.
    סגור
  • 6.
    לא מריח טוב
    מוטי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מניב צואה זה מה שאתה
    סגור
  • 5.
    עומרי מניב בשרות אויביי ישראל. (ל"ת)
    מחיר הבגידה 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 4.
    קלמן
    אריאל 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    7 6
    קלמן,ירבו כמותך בישראל!
    סגור
  • 3.
    האין 12 מצליחה ברינה ו-11 מכלימה
    220VOLT 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נו קלמן לא שאתה מביא דברים יותר טוב
    סגור
  • 2.
    רק פירוק בגץ ופירוק כל ארגוני תמוכי טרור ועורצי תקשרות
    בר 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 15
    של האויב נוכל שוב לנצח
    סגור
  • 1.
    מניב תעמולן השקר !!! (ל"ת)
    אסף 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    16 7
    סגור
  • לא מאמינה למילה שלך (ל"ת)
    מניב השקרן 05/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור