תקשורת ומדיה

דרמה בתקשורת הישראלית: קשת פותחת חזית נוספת במלחמה מול HOT

זירה נוספת בקרב בין קשת ל-HOT: לאחר שפקעו הסכמי התשלום על תוכני ה–VOD ועל התכנים המשודרים בפלטפורמות שעל גבי האינטרנט (OTT), בקשת דורשים מ–HOT להסיר את תוכני ה–VOD מהכבלים. מנגד, ב–HOT טוענים כי קשת מנצלת את כוחה המונופוליסטי
מערכת ice |  9
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
לאחרונה, נודע על דרמה לא קטנה בתקשורת הישראלית, זאת לאחר שפקעו הסכמי התשלום על תוכני ה–VOD ועל התכנים המשודרים בפלטפורמות שעל גבי האינטרנט (OTT). בתום תקופת הארכת הרישיון, בקשת דורשים מ–HOT להסיר את תוכני ה–VOD מהכבלים. מנגד, ב–HOT טוענים כי קשת מנצלת את כוחה המונופוליסטי. כך פורסם הבוקר (שני) ב"דה מרקר".
בלב המחלוקת עומדים שני הסכמים מסחריים שעליהם חתמו קשת ו–HOT לפני כשנתיים. הסכם אחד נוגע לתוכן של קשת שמשודר על גבי תשתית הכבלים של HOT. למרות שתוקפו של ההסכם פג כבר במארס, נכון לעכשיו התוכן של קשת עדיין זמין בשירות ה–VOD של HOT, שבו רשומים יותר מ–20 אלף מנויים. ההסכם השני נוגע לשידורים על גבי האינטרנט של HOT, כולל אפליקציית HOT נקסט. תוקפו של הסכם זה אמור לפוג באמצע אפריל, אבל לפי שעה אין הסכמות גם בנוגע אליו.
 
בנוסף, בין הצדדים ישנה מחלוקת קשה גם על שירותים נוספים שקשורים לשידורים באינטרנט, כמו שירות הצפייה המאוחרת start over. הוט טוענת כי כחלק מהחוק המאפשר לשדר בחינם, יתאפשר לה לשדר את כל תוכני קשת, לרבות בצפייה מאוחרת, ולכן היא מסרבת לחתום על ההסכם החדש.
מבחינת קשת החוק מתייחס לשידור השוטף בלבד, כך שאין ל–HOT אישור להשתמש בתכניה בצפייה מאוחרת. לטענת קשת, הצהרתה של HOT שלפיה יש בכוונתה לעשות שימוש חינמי באותם תכנים, ובכך להפר זכויות יוצרים, אינה מאפשרת לזכיינית המובילה לחתום גם על ההסכם הראשון, אלא אם חברת HOT תתחייב לא להשתמש בתכנים אלה לשידורים באינטרנט. מנגד, ב–HOT הודפים את הטענה ותוקפים את ההתניה שיוצרת קשת בין שני שירותים שונים.
על פי גורמים בקשת, HOT מנסה למשוך אותם כדי שיהיה לה קלף משפטי נגד Free TV, ולצייר מצב שבו קשת היא זו שמסרבת למכור ל–HOT רישיון לשימוש בתכנים. מנגד, ב–HOT נסמכים על החלטת שר התקשורת שלמה קרעי שלפיה לא יאריך את הוראת השעה שפקעה באחרונה בנוגע לתוכן שמשודר על גבי האינטרנט. 
מ–HOT נמסר בתגובה לכתבה של "דה מרקר" כי החברה אינה מתייחסת לפעילותה המסחרית. מקשת נמסר ל"דה מרקר" כי "קשת חתמה באחרונה על הסכמים מסחריים ארוכי טווח עם סלקום ופרטנר, ואנו מקווים להגיע להסכמות דומות גם עם HOT".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    הוט גובה ממני תשלום על צפית ערוץ 12 בvod
    חני 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שווה לי להשאר בהוט ללא תכני קשת
    סגור
  • 7.
    איך אמרו חכמנו: בהצלחה לשני הצדדים
    מרקו 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זמנכם קצוב
    סגור
  • 6.
    למחוק את הערוץ של קשת מי הכבלים
    נתי 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הגיע הזמן להשיב מלחמה ולהוריד הכול נראה אותם אז גיבורים
    סגור
  • 5.
    מלחמת הון בהון מי ישלוט לנו במוח (ל"ת)
    י 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    צריך לבטל לכל ערוצי התקשורת את הזכויות
    מממ 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ולחלק אותם באופן שונה. רק לאירגונים שיהיו מאוזנים פוליטית. ולא יטיפו ויעודדו מהפכות
    סגור
  • 3.
    למחוק את ערוץ 12 דחוף (ל"ת)
    אבי 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • למה? לא אוהב אז אל תצפה.מדוע למחוק. (ל"ת)
    יוסי 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 2.
    עם רוצים להרוויח אל הגב שלנו
    הוט חצופים 04/2023/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוט חצופים אוד יש לעם חוצפה הטל גרנות אזות ממש רמאית גדולה רוצה לרווח אל הגב של הלקוחות טל גרנות עושה נזקים פוגעת בה תחרות צרכים גוף תקשורת שה עתרב זה לא עובד כך השר התקשורת לא אחפת לא מי שום דבר הו לא עושה כלום שותק ולא עושה הטל גרנות צרכים לטפל בה מצב אזה זה גניבה משא טל גרנות עושה בטח טל גרנות אלימה כספים פוגעת בה תחרות צרכים לקנוס את הוט בה אלפי שקלים
    סגור
  • 1.
    כאלו הוט זה לא מנופול
    אחד שמבין 04/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צחוק מהעבודה
    סגור