תרבות ופנאי

ספוטיפיי נגד ישראל? הסירו את השיר של ההרכב האהוב

מאז השבת השחורה, יצאו שירים רבים אשר נועדו להעביר את החוויות של אזרחי ישראל, אחד מהם הוא "מי משוגע", השיר של הרכב הראפ דודא גאנג, אשר נחשבים לדבר הבא בסצנה ההיפ הופ המקומית. לפני כשבועיים, השיר של הצמד, הוסר מספוטיפיי, בזמן ששירים אנטישמים עדיין זמינים   
מערכת ice | 
ספוטיפיי (צילום pexels)
פרוץ המלחמה, שינה לחלוטין את תעשיית המוזיקה המקומית, כאשר מרבית השירים שיצאו עוסקים במצב הנוכחי והתחושות של אזרחי ישראל. אחד מהם זה השיר "מי משוגע" של הרכב הראפ דודא גאנג, אשר מורכב מהראפרים דודא (יובל ניאזוב), ליעד מאיר, רון חיון וזיו שביט ונחשבים הדבר הבא בסצנת הראפ המקומית.
השיר שהוציאו עוסק בזעם הישראלי אחרי אירועי השבת השחורה והוא יצא באמצע החודש שעבר. השיר זכה להצלחה נאה ואף נכנס למצעד המוזיקה של ישראל והשבוע נמצא במקום 57. כעת, ההרכב הופתע לגלות כי ספוטיפיי, החליטו להוריד את השיר מהפלטפורמה.
 
המילים של "מי משוגע" אמנם אלימות יותר מרוב השירים שיצאו בישראל, אבל זה עדיין לא מסביר את העובדה שבספוטיפיי בחרו להסיר ספציפית את השיר הזה, כשבפלטפורמה שלהם אפשר למצוא לא מעט שירים עם מסרים אלימים אחרים, במיוחד בהיפ הופ, ואפילו אנטישמיים.
מטעמם של דודא גאנג, מסרו בתגובה לפרסום של מאקו על הנושא: "זה הזוי שיש פלטפורמה שאנחנו משלמים עליה כסף ומפיצים דרכה מוזיקה והיא בוחרת לקחת צד". במקביל, טרם נמסרה תגובה מטעמה של ספוטיפיי.
ספוטיפיי מסרו בתגובה ל-ice כי: "כללי הפלטפורמה מבהירים שתוכן שמעודד אלימות נגד קבוצה על בסיס הלאום שלה אינו מורשה. לאחר שנבדק תוכן השיר הוא הוסר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה