מינויים

הרמטכ"ל הבא: אלו שני המועמדים הסופיים שנותרו במרוץ לתפקיד

שר הביטחון בני גנץ הודיע רשמית על שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל: אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי
מערכת ice | 
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, בני גנץ (צילום אלכס קולומויסקי, POOL, פלאש 90)

בהמשך להחלטת היועצת המשפטית לממשלה, המאפשרת את קידום תהליך מינוי הרמטכ"ל על אף כינונה של ממשלת מעבר, ולאחר סיום סבב ראיונות עם שלושת המועמדים, הודיע הבוקר (ראשון) שר הביטחון בני גנץ, כי שני המועמדים הסופיים לתפקיד הרמטכ"ל יהיו אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי.


בהודעה לתקשורת בנושא, נמסר כי "שר הביטחון שוחח הבוקר עם האלוף יואל סטריק, ועידכן אותו בהחלטתו" וכי בשיחה איו" אמר לאלוף יואל סטריק, כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל בזרוע היבשה, וכי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות", השבוע יחל שר הביטחון בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר במטרה לקדם את התהליך.

 


כאמור, לאחר הסערה שעוררה בקשתו של שר הביטחון בני גנץ למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות, לצד קריאות של חברי האופוזיציה להאריך את כהונתו של אביב כוכבי, וכן אמירות שנויות במחלוקת של חלק מחברי הליכוד, בהם דבריו של ח"כ יואב קיש לפיהם "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה", גליה בהרב- מיארה הכריעה בסוגיה והודיעה בשבוע שעבר כי ניתן להמשיך בתהליך בתקופת בחיקרות.

לפי הודעת היועמ"שית לגנץ, מחוות דעת מקצועיות שהוצגו לה עולה כי שנת 2023 צפויה להיות תחילתה של "תקופה אסטרטגית חדשה, הדורשת היערכות והתמודדות עם אתגרים ביטחוניים ייחודיים וחריגים", ועל כן קיימת חשיבות רבה שהרמטכ"ל החדש יכנס בהקדם לתפקידו.


במכתב ששלחה לשר הביטחון התייחסה בהרהב מיארה גם לביקורת שהושמעה לאחרונה נגד המהלך, וציינה כי "הליך מינוי הרמטכ"ל בעת הזו מעורר מתח בין שתי מערכות של שיקולים: האחת, החשיבות שביישום ההחלטה העקרונית של ממשלת ישראל לפיה משך כהונת רמטכ"ל לא יעלה על 4 שנים; השנייה – התומכת בהארכת כהונתו של הרמטכ"ל המכהן – מבוססת על דרישת האיפוק והריסון בתקופת הבחירות, כפי שנקבעה ויושמה במשך השנים בפסיקת ביהמ"ש העליון".


לדבריה, "מדובר במינוי מקצועי, שהמועמדים לו הם חלק מקבוצה מצומצמת של אלופים המכהנים במטכ"ל (שניים מהם סגני רמטכ"ל בעבר ובהווה); והעובדה שתפקיד הרמטכ"ל כולל סמכויות ביצוע רבות, ללא סמכויות שיש להפעיל ישירות מול הדרג המדיני הממנה את הרמטכ"ל. זאת, בשונה, למשל, מתפקיד המפכ"ל, העומד בראש גוף האמון על אכיפת החוק. היבטים אלה, יש בהם כדי להפחית את החשש מפני השפעתם של שיקולים פוליטיים על המינוי".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה