בחירות 2022

סערת מינוי הרמטכ"ל: ההצעה החדשה של חבר הליכוד

לאחר הסערה שעוררו חברי כנסת מהליכוד והאיומים שלכאורה הושמעו נגד היועמ"שית, ח"כ יואב גלנט מציע כי "שר הביטחון יגיע להסכמה עם רה"מ ועם יו"ר האופוזיציה, או שמראש יודיעו על הארכת תפקידו של כוכבי בחצי שנה ואם צריך גם בשנה"
מערכת ice |  1
הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי (צילום פלאש 90)

לאחר דבריהם מעוררי המחלוקות של חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש, לפיהם "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת, ולכן אם תפעל כך - היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון", וכן של עמיתו למפלגה ח"כ שלמה קרעי שהצהיר כי "היא תוחלף בכל מקרה", היום חבר ליכוד נוסף התייחס לנושא בטון מעט יותר ממלכתי.
 


"אסור שמינוי הרמטכ"ל ייתפס כמינוי מטעם צד השמאל או הימין. אני מציע ששר הביטחון יגיע להסכמה עם רה"מ ועם יו"ר האופוזיציה, או שמראש יודיעו על הארכת תפקידו של כוכבי בחצי שנה ואם צריך גם בשנה", אמר ח"כ יואב גלנט בראיון ל-103fm
 


היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרהב מיארה, מיהרה להתבטא גם היא בנושא ואמרה בשבוע שעבר כי "ההחלטה תתקבל ללא השפעות זרות וממניעים מקצועיים בלבד". היא הוסיפה כי "ממשלה יוצאת מחויבת בְּאִיפּוּק בהפעלת סמכויותיה לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות מיוחדת לפעול בהם בתקופה זו. מתחם הסבירות לעניין זה נבחן בשים לב למאפייניה של הסמכות הקונקרטית המופעלת, ובהתחשב באיזון הנדרש בין הצורך בעשייה ממשלתית לבין דרישת האיפוק כאמור".

לדבריה, "אין איסור מוחלט על קיום מינויים, אף של בכירים, בתקופת בחירות. השאלה היא שאלה של עובדות ואיזון בין הרציונאלים השונים הרלוונטיים לעניין".


 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרמטכ"ל
    אושי 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה היה ככה אז היועצת מיארה תצטרך ללכת הביתה כי לא יכול להיות שיש ממשלה ימנית מונעים מינויים ושיש ממשלת שמאל כן אפשרי לעשות מינויים בממשלת מעבר...ולכן היא מראה לעם אך הם הורסים את הדמוקרטיה ואת החוק מתי שנוח להם..ולכן הממשלה הבאה לא צריכה להימנע מלעשות מינויים פוליטיים חופשי בלי להתחשב היועץ או בבית המשפט...היא פותחת דלת למינויים פוליטיים...
    סגור