משפט

סערת מינוי הרמטכ"ל - היועמ"שית שוברת שתיקה: "אין איסור"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מיהרה התייחסה הבוקר לסערת מינוי הרמטכ"ל בתקופת בחירות והבהירה כי "ההחלטה תתקבל ללא השפעות זרות וממניעים מקצועיים בלבד"
מערכת ice |  1
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, התייחסה הבוקר (שלישי) לסערת מינוי הרמטכ"ל בתקופת בחירות ואמרה כי "ההחלטה תתקבל ללא השפעות זרות וממניעים מקצועיים בלבד". את הדברים אמרה היועמשי"ת בכנס של ארגון היועצים המשפטיים באוניברסיטת תל אביב, וזאת על רקע דברים חריפים שאמרו מספר חברי כנסת בליכוד בנושא. 

ח"כ יואב קיש טען כי: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת, ולכן אם תפעל כך - היא תוחלף מיידית כשנחזור לשלטון".
 



גם ח"כ שלמה קרעי, התבטא בנושא והצהיר בציוץ טוויטר כי בכוונת המפלגה להחליפה: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. זה יקרה בקרוב בעזרת השם".


מיארה הוסיפה כי "ממשלה יוצאת מחויבת בְּאִיפּוּק בהפעלת סמכויותיה לגבי כל אותם עניינים שאין כורח ודחיפות מיוחדת לפעול בהם בתקופה זו. מתחם הסבירות לעניין זה נבחן בשים לב למאפייניה של הסמכות הקונקרטית המופעלת, ובהתחשב באיזון הנדרש בין הצורך בעשייה ממשלתית לבין דרישת האיפוק כאמור". לדבריה, "אין איסור מוחלט על קיום מינויים, אף של בכירים, בתקופת בחירות. השאלה היא שאלה של עובדות ואיזון בין הרציונאלים השונים הרלוונטיים לעניין".

עוד הוסיפה כי "החלטות בנושא ייעוץ משפטי לרשות המבצעת, ובתוך כך גם החלטות על ענייני מינויים בתקופת בחירות, מתקבלות על פי אמות מידה מקצועיות קבועות, המפורסמות בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה. אין מדובר באמות מידה אשר נקבעו למערכת בחירות כזו או אחרת. ההחלטה האם פעולה מסוימת יכולה להתבצע בתוך תקופת בחירות, ובתוך כך גם השאלה האם ניתן לבצע מינוי כזה או אחר, נבחנת במסגרת הליך עבודה סדור, הכולל בחינה של החיוניות של הפעולה השלטונית אל מול הרציונאלים שבבסיס דיני הבחירות".


תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד לא נולד הטיפש שביבי לא ידפוק בעתיד
    אני 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    או בעצם כן נולד . אפילו כמה - קרעי , אמסלם , רגב , אקוניס , קיש ועוד כוכבים מוכרים שמחשיבים עצמם ככאלה שנתניהו לא ישכיל לדפוק ולכן עובדים אצלו ע"מ לשריין מקום בממשלה שהוא לא יקים . אז תרגיעו כל הטיפשים . הוא לא יספור אותכם בין אם יקים ממשלה חס וחלילה ובין אם לאו
    סגור