תקשורת ומדיה

יואב קיש מגיב להתקפות: "דבריי לא הובנו, חיזרו לפרופורציה"

הח"כ מהליכוד עמד היום תחת מתקפה לאחר שלכאורה איים על היועצת המשפטית שאם תאשר מינוי רמטכ"ל בתקופת המעבר - תודח מתפקידה כשהשלטון יתחלף. הערב הבהיר קיש בטוויטר ובראיון בגל"צ: "לא הייתה כוונה לאיים - על היועמ"שית או בכלל. זו לא דרכי"
מערכת ice |  4
יואב קיש
אחרי הסערה והביקורות, חבר הכנסת יואב קיש הבהיר הערב בראיון ליובל שגב בגלי צה"ל: "דבריי לא הובנו כהלכה, לא הייתה לי כוונה לאיים - על היועמ"שית או בכלל. זו לא דרכי. אפעל בכל כוחי למנוע מחטפים בממשלת מעבר, כדאי לחזור לפרופורציה".
כמו כן, קיש צייץ בטוויטר: "לא מדובר באיום זו לא דרכי. התייחסתי לכך שתפקיד היועמש הוא תפקיד מקצועי. החלטת יועמש על מינוי בכיר לממשלת מעבר מנוגדת להחלטות בג"צ ולמעשה משמעותה החלטה פוליטית".
את הדברים אמר וצייץ קיש בעקבות הסערה שעוררו הדברים שאמר מוקדם יותר על היועמ"שית: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר - המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה ולמעמדה. רק יועמ"שית "מטעם" תאפשר זאת ולכן במידה ותפעל כך היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון".
דבריו נאמרו בהקשר של הקרב הפוליטי המתרקם בימי ממשלת המעבר בראשותו של יאיר לפיד לאופוזיציה - הקרב על מינוי הרמטכ"ל. 
דבריו החריפים של ח"כ קיש, הנחשב לרוב לחבר כנסת מאופק, עוררו סערה ברשתות החברתיות. שלל תגובות נזעמות הוטחו בחבר הכנסת מאנשי תקשורת ופוליטיקאים. הראשונים להגיב לדבריו היו אנשי מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד. ביש עתיד הגיבו דרך חשבון הטוויטר הרישמי של המפלגה וכתבו בציניות: "אז זהו, שלא תחזור לשלטון".
העיתונאי בן כספית הגיב וכתב: "עצוב מה שנהיה מהאיש הזה. אפילו מדכא. במאמציו הנואשים למחוק את חרפת התמיכה שלו בגדעון סער, הוא יהרוס כל מה שעוד נשאר. היועמ"ש של מערכת הבטחון העביר המלצה כזו ליועמ"ש, שהחליטה. אז זה הזמן לשגר איום בריוני. איזה גועל".
זהבה גלאון סיפקה ציוץ משלה וכתבה: "לליכוד יש מצע של סעיף אחד בלבד: מציאת תירוץ שקרי להחלפת היועמ״שית בסמרטוט מושחת שימלט את נתניהו מהרשעה וכלא. הקשקוש הזה על מינוי הרמטכ״ל הוא רק האבן הראשונה. הבחירה שלנו היא בין שלטון החוק לבין ארגון פשע".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תודה לך קיש, על המתנה לקמפיין המרכז - שמאל
    המרכז - שמאל 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    תמשיך, נשמה.... ואיפה החבאתם את אמסלם? אוהבים גם אותו.
    סגור
  • 3.
    אישור היועמ"שית בממשלת מעבר = מתן הכשר לפיצול התפקיד!!!
    איתן 07/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפקרות של היועמ"שית החדשה אם תאשר המינוי ובכך תצפצף על החלטות הקיימות של היועמ"ש הקודם, תהווה נקודת מפנה של צפצוף על תקדימים שהופעלו בתקופת ממשלות ביבי. זו אפליה פוליטית מובהקת לטובת השמאל. ניצחון הליכוד בבחירות יאפשר מתן הכשר לפיצול תפקיד היועמ"ש, כך יחול פיחות במעמדה ואז היא אולי תבין שהחרב לפעמים מתהפכת... מי שיסרב לכך מוזמן ללכת הביתה.. ובא גואל לישראל...
    סגור
  • 2.
    אויר פסגות
    טייס אוטומטי 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא שמע משהו בטייסת על איזה דבר מוזר שנקרא דמוקרטיה ומינהל תקין...
    סגור
  • 1.
    שרה נתניהו רוצה את אייל זמיר. מה לא מובן? (ל"ת)
    בן 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור