בחירות 2022

גנץ וסער ישבו עם נתניהו? זו התשובה של זאב אלקין

שר הבינוי והשיכון חבר מפלגת תקווה חדשה זאב אלקין התייחס הערב לאיחוד של מפלגתו עם כחול לבן ולאפשרויות להרכבת ממשלה אחרי הבחירות: "לא נשב תחת נתניהו כראש ממשלה - בשום דרך"
מערכת ice | 
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין חבר מפלגת תקווה חדשה שרצה בבחירות הקרובות תחת רשימה מאוחדת יחד עם מפלגת כחול לבן התייחס הערב (מוצ"ש) לאפשרות שישבו לאחר הבחירות בממשלה משותף עם בנימין נתניהו.


"לא נשב תחת נתניהו כראש ממשלה - בשום דרך. כשגנץ הלך אז עם נתניהו היו נסיבות מיוחדות - קורונה, כעת הוא למד את הלקח", אמר בראיון בתוכנית, פגוש את העיתונות.
 


בתחילת השבוע, קצת יותר משלושה חודשים לפני הבחירות, שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הודיעו הערב  על איחוד כוחות בהקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות.


"מאז כניסתי לפוליטיקה אני חוזר ואומר שאנחנו נמצאים במצב פנימי וחברתי לא הגיוני וחסר תקדים. הישראלים אוהדים את המדינה" אמר בני גנץ, בהצהרה. "אוהבים אחד את השני ואפילו מסכימים על רוב הנושאים. ובכל זאת, ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי הגדול בתולדותיה. יותר מדי פעמים הקצבות והשוליים נותנים את הטוק והמרכז הישראלי נותר בלי כלום. יותר מדי שנים שנתניהו גורר את המדינה לפגיעה במקורות הדמוקרטיים. החברה הישראלית לא צריכה עוד לבחור בין הקצוות, אלא במרכז שיוביל אותה. מרכז שבו אנשים מתבוננים מעט פנימה ורבים מהם יכולים למצוא את עצמם שייכים אליו.
 


גדעון סער אמר, אז: "מדינתנו האהובה עדיין מצויה בעיצומו של המשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה. ישראל זקוקה היום לתקווה חדשה, למהלך שיוציא אותה מהמשבר, למרחב. תפקידם של מנהיגים הוא להתוות את הדרך לכך. בני ואני, כל אחד בנתיבו, פעלנו תמיד למען מדינת ישראל. מצאנו מכנה משותף רחב מאוד. נרוץ ברשימה מאוחדת של כחול לבן, עם תקווה חדשה בבחירות הקרובות. מכנה פוליטי מאוחד כזה, יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום. בני גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש מערכת כזאת. יש מקום לכוח פוליטי חזק ואחראי של הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני. זה יציע לישראל כיוון נכון וטוב יותר ממה שמציעים לה בצדדיו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה