תקשורת ומדיה

גנץ וסער בהצהרה: "רוצים להקים ממשלת אחדות יציבה"

שר הביטחון ושר המשפטים הודיעו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, גנץ: " מתחילים לצעוד בדרך לפתרון המשבר הפוליטי", סער: "מכנה פוליטי מאוחד כזה, יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום"
מערכת ice |  1
בני גנץ וגדעון סער (צילום יונתן סינדל אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
קצת יותר משלושה חודשים לפני הבחירות, שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער הודיעו הערב  (ראשון) על איחוד כוחות בהקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. 
"מאז כניסתי לפוליטיקה אני חוזר ואומר שאנחנו נמצאים במצב פנימי וחברתי לא הגיוני וחסר תקדים. הישראלים אוהדים את המדינה" אמר בני גנץ. "אוהבים אחד את השני ואפילו מסכימים על רוב הנושאים. ובכל זאת, ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי הגדול בתולדותיה. יותר מדי פעמים הקצבות והשוליים נותנים את הטוק והמרכז הישראלי נותר בלי כלום. יותר מדי שנים שנתניהו גורר את המדינה לפגיעה במקורות הדמוקרטיים. החברה הישראלית לא צריכה עוד לבחור בין הקצוות, אלא במרכז שיוביל אותה. מרכז שבו אנשים מתבוננים מעט פנימה ורבים מהם יכולים למצוא את עצמם שייכים אליו. 
"קיבלתי החלטה קשה שגם פגעה בי פוליטית אך לא יכולתי לעמוד מנגד. שמתי את היריבות הפוליטית בצד והנחתי יד על ההגה. היד הזאת הצליחה לבלום פגיעה אנושה בדמוקרטיה, שמרה על מערכת המשפט ועזרה לממשלת השינוי, שעשתה דברים נפלאים למען מדינת ישראל. לצערי, מספר אנשים בקצוות הורידו אותנו לשוליים. בשנה האחרונה למדנו שהקצוות חייבים להתקרב למרכז. היום אנחנו מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה. אני ושותפי גדעון סער, יחד עם כל אנשי כחול לבן ותקווה חדשה מתחילים לצעוד בדרך לפתרון המשבר הפוליטי ומקימים את הבית של המרכז הממלכתי. הגענו להסכמות טובות שיאפשרו לנו לשרת את אזרחי ישראל.
הכוונה שלנו היא להקים אחרי הבחירות ממשלת אחדות יציבה. ממשלה שתביא לאחדות בין כל חלקי העם וכל אזרחי המדינה. ממשלה שתיצור חיבור בין כל מי שמאמין בישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה. אזרחי ישראל זקוקים לממשלה מאוחדת שתדע לשמור על הביטחון. יש המוני ישראלים בכל חלקי החברה שיש בהם רצון עמוק לשותפות, לאחדות וליציבות. יש הרבה אנשים בימין הממלכתי שמחפשים בית. בבחירות הקרובות תהיה לכולם כתובת אחת. 
"החיבור שאנחנו בונים מתבסס על ערכים משותפים והערכה הדדית שאני וגדעון סער חולקים. גדעון אדם בעל ניסיון רב, הוכיח שהוא מנהיג אמיץ וישר, אדם ששם את האגו בצד והיה מהגורמים המרכזיים להקמת ממשלת השינוי. החלטנו ללכת ביחד ואנו קוראים לגורמים נוספים שתומכים בדרך הממלכתית הזאת להצטרף אלינו, קוראים לכל מי שלא מחזיק בדעות גזעניות לקחת חלק. אנחנו קוראים לכל מי שישראל יקרה לו, להציל את ישראל".
גדעון סער אמר: "מדינתנו האהובה עדיין מצויה בעיצומו של המשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה. ישראל זקוקה היום לתקווה חדשה, למהלך שיוציא אותה מהמשבר, למרחב. תפקידם של מנהיגים הוא להתוות את הדרך לכך. בני ואני, כל אחד בנתיבו, פעלנו תמיד למען מדינת ישראל. מצאנו מכנה משותף רחב מאוד. נרוץ ברשימה מאוחדת של כחול לבן, עם תקווה חדשה בבחירות הקרובות. מכנה פוליטי מאוחד כזה, יוכל לפרוץ את המבוי הפוליטי הסתום. בני גנץ הוא היום המנהיג המתאים לעמוד בראש מערכת כזאת. יש מקום לכוח פוליטי חזק ואחראי של הימין הממלכתי והמרכז הביטחוני. זה יציע לישראל כיוון נכון וטוב יותר ממה שמציעים לה בצדדיו".
"זה הדבר האחראי והנכון לעשות, ואת זה אנחנו עושים היום. בני גנץ את כל חייו הבוגרים במשך עשרות שנים העניק למען ביטחון ישראל. עקבתי אחריו בשנים האחרונות מאז נכנסת למערכת הפוליטית. בני קיבל החלטות שביסודן טובת המדינה, זה בדיוק מה שאני עשיתי. בנחישות, בתנאים לא קלים. הוא עמד איתן מול מכונת הרעל והוכיח איתנות ויכולת ספיגה. אני בא עם חבריי לשותפות הזאת בלב פתוח, למען מדינת ישראל האהובה שאותה אנחנו משרתים כל חיינו. מגיע לה שנתעלה עבורה.
מגיע לנו שנילחם עבורה. ואנחנו יודעים להילחם. סמלי שאנחנו מקיימים היום את האיחוד הזה, ביום שבו עלינו לקברו של יצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה שקידש את האחדות והאחדות הלאומית. אני קורא לאזרחי ישראל - בואו איתנו ואחרינו למען עתיד ישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התקשורת הממוסדת - מגינה על ממשלת השינוי לר-ע-ה
    ארנון תל-אביבי 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביזיון- העכברים שנזרקו מהליכוד מצטרפים למי שמוסר עשרות אלפי דונם לשוד קרקעות ע"י הרש"פ. הם מצטרפים לחונק ההתיישבות היהודית בשומרון, בנימין ויהודה. הם מצטרפים למפוררי החזון הציוני ודיכוי החלוצים.
    סגור