מינויים

בני גנץ קורץ לימין: "אני מתכוון להתייעץ עם נתניהו"

שר הביטחון השתתף הבוקר בכנס אלי הורביץ של המכון הישראלי לדמוקרטיה והתייחס למצב הפוליטי המסובך ולאתגרים הצפויים במינוי הרמטכ"ל
מערכת ice | 
בני גנץ (צילום המכון הישראלי לדמוקרטיה)
עם ההכרזה על הבחירות הוקפאו כל סבבי המינויים אשר נמצאים בסמכות הממשלה. הבולט שבהם הוא מינוי הרמטכ"ל שנכון לשעה זאת, עתיד המינוי והאופן שבו הוא יבוצע, לוט בערפל ונתון להחלטת בית המשפט.
לאור זאת התארח הבוקר שר הביטחון ח"כ בני גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה שעורך המכון הישראלי לדמוקרטיה ונשא דברים. אמש דווח כי שר הביטחון צפוי לזרז את הליך מינוי הרמטכ"ל ולהעלות אותו בפני הכנסת כבר ביום ראשון הקרוב, על מנת להצליח להוציא אותו לפועל. בדבריו דחה גנץ את הדיווחים: "מינוי הרמטכ"ל הבא הוא צורך חיוני אסטרטגי ביטחוני וארגוני ראשון במעלה. זהו מינוי שיש לו השפעה קריטית על בטחון המדינה בהיבטים השונים. לכן בניגוד למה שחושבים, אני לא רוצה לנהל מרוץ נגד הזמן בתהליך המינוי אלא לנהל אותו באופן סדור ומקצועי ובתיאום הדוק מול הגורמים המשפטיים".
 
 כמו כן גנץ קרא למפלגות האופוזיציה שלא לטרפד את המינוי, והזהיר מפני הסכנה של שילוב ביטחון ופוליטיקה: "כל התנהלות אחרת היא ערבוב מסוכן של ביטחון ופוליטיקה, אני קורא לנתניהו ולכלל הגורמים הנוגעים בעניין הזה – לא לנסות לחבל בו כי התוצאה תהיה פגיעה בביטחון ישראל". באופן מפתיע שר הביטחון הכריז כי בכוונתו להתייעץ גם עם יו"ר האופוזיציה ח"כ נתניהו, ככל הנראה מתוך רצון לרתום אותו למהלך ובכך למנוע את כישלון המינוי.
אולם בכל הקשור לבחירות הקרבות גנץ הבהיר שאין בכוונתו לשתף פעולה עם נתניהו ואמר "אנו יוצאים עם אמירה ברורה: ממשלה שלא תפעל למען העתיד לא באמת תוכל לנשום בהווה ואם זה לא יקרה נגיע לבחירות שישיות ושביעיות, וחס וחלילה ממשלה קיצונית בראשות נתניהו בן גביר וקיצוניים נוספים שמכתיבים את הטון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה