מדדים ומחקרים

שאלת מיליארד הדולר: כמה בדיוק יעלו לנו הבחירות?

אמש הכריזו ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט וזה הנכנס יאיר לפיד על פיזור הכנסת ובחירות, יצאנו לבדוק כמה עתידות המפלגות השונות לשלשל לכיסן, ומה הן ההוצאות שהמדינה צפויה להוציא על הבחירות הקרובות?

מערכת ice |  2
משכן הכנסת (צילום Magma Images)
עלות הבחירות מוערכת בכ-2.7 מיליארד שקל. הסכום הזה כולל בתוכו שלושה מרכיבים: יום השבתון -1.5 מיליארד. תקציב ועדת הבחירות המרכזית – 800,000 -1 מיליארד. מימון קמפיין המפלגות – 200 מיליון. כמו כן בעקבות הקדמת הבחירות המפלגות יבקשו להקפיא את המשך ההחזר החודשי של החובות שנטלו במהלך ארבעת הבחירות הקודמות ועומדות על סך 155 מיליון שקל.
 
בנוסף לכך, עם הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית 47 ימים לפני הבחירות, תעביר הכנסת מקדמת מימון לכל מפלגה מכהנת. המקדמה בנויה ממענק בגובה מיליון שקל על כל חבר כנסת. הליכוד - כ-29 מיליון שקל, יש עתיד - 17 מיליון שקל, ש"ס - 9 מיליון שקל, כחול לבן - 8 מיליון שקל. העבודה, יהדות התורה, ישראל ביתנו, והציונות הדתית - 7 מיליון שקל. מרצ, תקווה חדשה, ימינה, והרשימה המשותפת - 6 מיליון שקל כל אחת. יש לציין שח"כ אופיר סופר יקבל גם הוא מקדמת מימון משום שהוא פועל כמפלגת יחיד.
 
אם לא די בכך, לאור החוק שיזם ח"כ דודי אמסלם, הציבור יממן גם את קמפיין הפריימריז של כל חברי הכנסת המכהנים. כלומר רק בליכוד העלות לתקציב המדינה בגין מימון הפריימריז יעמוד על כ-9.8 מיליון שקל. זאת ועוד לקראת הבחירות חברי הכנסת יצאו לפגרה בת ארבעה וחצי חודשים לפחות, לאורך כל הזמן הזה ימשיכו חברי הכנסת לקבל משכורת חודשית של 45 אלף שקל.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הממשלה הנוכחית סגרה את הגירעון, אז הגיע הזמן לבזבז
    גל 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על חשבון הציבור. ככה חושבים שם בליכוד מסתבר.
    סגור
  • 1.
    פחות מ 57 מיליארד שהבטיחו לערבים.. (ל"ת)
    אבי 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור