תקשורת ומדיה

לפיד: "יש לנו מחויבות קדושה להחזיר את גולדין ושאול"

ראש הממשלה דיבר בטקס הזיכרון לחללי צוק איתן בהר הרצל והתבטא באשר לחללים, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה שגופותיהם עדיין מוחזקות בידי החמאס: "כל מי שלא חזר צרוב בנשמה של כולנו"
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
במלוא שמונה שנים למלחמת צוק איתן, ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ השתתפו הערב (ראשון) בטקס האזכרה הממלכתי לזכר הנופלים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. מדובר בטקס הממלכתי הראשון של לפיד כראש ממשלה, בו דיבר על מחויבות המדינה להשבת החללים הדר גולדין ואורון שאול ז"ל. 
"הייתי חבר קבינט בזמן 'צוק איתן'. שום דבר בחיים לא מכין אותך לרגע הזה שבו אתה שולח צבא לקרב", סיפר לפיד. "כל מי שלא חזר צרוב בנשמה של כולנו. יש לנו מחוייבות קדושה להחזיר לקבר ישראל את חללינו, הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה. מדינת ישראל חבה את ביטחונה, דור אחר דור, לגיבורים שלה. לשבעים חללי צוק איתן, לכל אחד ואחת מחללי מערכות ישראל. גם למי שלחמו בעוז וזכו לחזור הביתה בשלום. הם חומת המגן האמיתית, הם כיפת הברזל שלנו".

"בשנה האחרונה נקטה ממשלת ישראל במדיניות של אפס סבלנות כלפי הטרור מעזה", המשיך רה"מ. "כל פעילות עוינת, זכתה לתגובה מיידית שהבהירה לאויב - איתנו לא מתעסקים. המדיניות הזו בוצעה במקצועיות על ידי כוחות הביטחון, והוכיחה את עצמה. תופעות שנראו כגזירת גורל, כמו בלוני התבערה, מזוודות הדולרים וטפטופי הירי מהרצועה, נפסקו כמעט לחלוטין".
עוד הוסיף: "כדי למנוע את צוק איתן הבא על מדינת ישראל להקפיד על שני עקרונות: הראשון, כאמור, הוא אפס סבלנות לטרור, אפס הכלה של ירי או פגיעה בישראלים. את הקמים להרגנו נשכים להרוג. העקרון השני, הוא שצריך לגרום להם, לאוכלוסייה האזרחית בעזה להבין שאפשר לחיות אחרת. ללחוץ על החמאס להפסיק את הירי על ישראל. לשם כך הרחבנו את רישיונות העבודה בישראל של תושבי עזה, ואנחנו ממשיכים לקדם את מתווה 'כלכלה תמורת בטחון'".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה