נדל"ן ותשתיות

השבוע בנדל"ן: המשקיעים או קבלנים, שיא חדש בנדל"ן וריאיון עם רן קוניק

הפרוייקט של רני צים, ריאיון עם רן קוניק שמסביר את עתידה של תכנית תמ"א 38 בגבעתיים והאמירה הדרמטית של שקד | כל מה שקרה בנדל"ן השבוע
אביחי דלאל | 
דיור (צילום פלאש 90/ גיל יערי)
רני צים תקים מאות יחידות דיור בחברה הערבית בשנתיים הקרובות החברה זכתה במכרז להקמת 36 יחידות דיור בפארדיס, סך הרווח הצפוי מהפרויקט עומד על כ-10 מיליון שקל יוו"ר רני צים מרכזי קניות: "הכניסה לתחום המגורים בחברה הערבית, היא התפתחות טבעית עבורנו ומהווה חלק מאסטרטגיית החברה לממש את הפוטנציאל הרב הקיים בחברה הערבית". לידיעה המלאה לחצו כאן. 
רן קוניק: הדיווחים בתקשורת אינם מדויקים, לא מחסלים את תמ"א 38 בגבעתיים ראש עיריית גבעתיים מתייחס לדיווחים בתקשורת כי גבעתיים מחסלת את תמ"א 38 ואומר בריאיון ל-ice כי בעיר מיישמים את החלופה לתמ"א 38 שהייתה לא טובה לעיר יותר, ומעדיפים יותר פינוי בינוי על פני עיבוי וחיזוק: "המשך התמ"א גם אחרי שהממשלה תעצור עם התוכנית". לידיעה המלאה לחצו כאן. 
הקבלן דרש פיצוי של 22 מיליון שקל, משרד השיכון יצא בזול הקבלן דרש פיצוי של 22 מיליון, בין הצדדים הוחלט על הסכם פשרה. תחל בנייתן של 70 יחידות דיור שבנייתן התעכבה במשך שנים,  אלקין: "אחת המטרות המרכזיות היא הסרת חסמים לפרויקטים השונים והנעת תהליך התכנון והבנייה בערי ישראל". לידיעה המלאה לחצו כאן. 
שקד : "לא צפויה ירידת מחירי דירות בשנים הקרובות" עוד חשפה השרה כי ניתן יהיה לגבות היטל השבחה במסגרת החלופה לתמ"א 38 במטרה לתמרץ את ראשי הערים לבנות. מנהלת אגף המטרו במינהל התכנון העריכה כי בקרבת תחנות המטרו תחול עלייה של 12% בשווי הקרקע. יו"ר ועדת התכנון המחוזית מרכז: "אנו מפחיתים מכמות יחידות הדיור בחלק מהתוכניות על מנת למנוע צפיפות רבה מדי". ראש מינהלת ההתחדשות העירונית של פתח תקווה: "מקדמים 16.5 אלף דירות ב-42 מתחמים". לידיעה המלאה לחצו כאן. 
שיא חדש בנדל"ן: דירה ראשונה או יד שנייה - מה נמכר יותר? שיא הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי זהו חודש מאי הגבוה השני בפוריותו ב-20 השנים האחרונות, אחרי מכירות במאי 2013. מכירות "דירה ראשונה" בשוק החופשי הסתכמו ב-4.5 אלף דירות, רכישות משפרי הדיור בחודש מאי הסתכמו ב-4.3 אלף דירות. לידיעה המלאה לחצו כאן. 
מי הובילו את שוק הנדל"ן בחודש מאי - המשקיעים או הקבלנים? הפעילות בשוק הנדל"ן:  גידול של 40% בהשוואה למאי 2019  וגידול של 15% בהשוואה לחודש אפריל האחרון. בניכוי העסקאות בסבסוד ממשלתי עמד מספר העסקאות בחודש המשקיעים: גידול חד של 117% בהשוואה למאי 2019 ו-27% בהשוואה לחודש הקודם, איזו עיר נפגעה? לידיעה המלאה לחצו כאן. 
המגדל הגבוה ביותר בארץ מחוץ לגוש דן, באיזו עיר ייבנה? הוועדה המחוזית חיפה אישרה הקמת מגדל המסחר והתעסוקה מגדל מעורב שימושים  שיחובר בגשר הולכי רגל לדרך דורי ולקו הרכבלית החדש. אדריכל הפרויקט: "הפרויקט  יהווה עוגן מטרופוליני חדש, זהו המגדל הגבוה ביותר בארץ מחוץ לגוש דן". לידיעה המלאה לחצו כאן. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה