נדל"ן ותשתיות

שיא חדש בנדל"ן: דירה ראשונה או יד שנייה - מה נמכר יותר?

שיא הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי זהו חודש מאי הגבוה השני בפוריותו ב-20 השנים האחרונות, אחרי מכירות במאי 2013. מכירות "דירה ראשונה" בשוק החופשי הסתכמו ב-4.5 אלף דירות, רכישות משפרי הדיור בחודש מאי הסתכמו ב-4.3 אלף דירות
אריאל נוי | 
נדלן (צילום מערכת אייס, פלאש 90/ קובי גדעון)
הסקירה החודשית של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שירה גרינברג שפורסמה היום (שלישי) מעלה נתונים לא מפתיעים לחודש מאי, כאשר נרשמה שוב עלייה ברכישת דירות ברחבי ישראל.
בהשוואת רמת העסקאות בשוק החופשי בחודש מאי האחרון למקבילים לו בעשרים השנים האחרונות נמצא כי זוהי הרמה השנייה בגובהה, ומקדימה אותה רק רמת המכירות במאי 2013. בפלח השוק של הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי זהו חודש מאי הגבוה ביותר בהשוואה זו, אם כי יש לציין כי תרמו לשיא זה רמת רכישות גבוהה יחסית של מתחמי דיור להשכרה ע"י חברות הפועלות בתחום.
בניתוח רכישות "דירה ראשונה" בשוק החופשי בחודש מאי הסתכמו ב-4.5 אלף דירות,  גידול חד של 41% בהשוואה למאי 2019. הרכישות במסגרת "מחיר למשתכן" הסתכמו ב-1.2 אלף דירות, כאשר לראשונה התבצעו רכישות במסגרת זו בנוף הגליל, בהן בלט שיעור גבוה יחסית של רכישות ע"י בני מיעוטים. 
רכישות משפרי הדיור בחודש מאי הסתכמו ב-4.3 אלף דירות, גידול של 24% בהשוואה למאי 2019, משך הזמן למכירת דירה נותר על רמה גבוהה משמעותית בהשוואה לאשתקד.
בחודש מאי נרכשו 12.5 אלף דירות, גידול של 40% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 15% בהשוואה לחודש אפריל האחרון. בניכוי העסקאות בסבסוד ממשלתי ("מחיר למשתכן") עמד מספר העסקאות בחודש מאי על 11.3 אלף, גידול של 45% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 18% בהשוואה לחודש הקודם. סך העסקאות בדירות יד שניה בחודש מאי עמד על 8 אלף, גידול של 39% בהשוואה למאי 2019 וגידול של 18% בהשוואה לחודש הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה