נדל"ן ותשתיות

רן קוניק: הדיווחים בתקשורת אינם מדויקים, לא מחסלים את תמ"א 38 בגבעתיים

ראש עיריית גבעתיים מתייחס לדיווחים בתקשורת כי גבעתיים מחסלת את תמ"א 38 ואומר בריאיון ל-ice כי בעיר מיישמים את החלופה לתמ"א 38 שהייתה לא טובה לעיר יותר, ומעדיפים יותר פינוי בינוי על פני עיבוי וחיזוק: "המשך התמ"א גם אחרי שהממשלה תעצור עם התוכנית"
אריאל נוי |  4
רן קוניק (צילום Miriam Alster/Flash90)
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ידוע בהתנגדותו לתמ"א 38. לדבריו תמ"א 38 היא לא התחדשות עירונית מועילה לעיר, כיוון שזה בעיקר מעמיס על עיר צפופה.  בשיחה ל- ice מסביר קוניק על התוכנית החדשה להתחדשות עירונית בעירו, על פי המתווה שהציגה איילת שקד, ומכחיש את הדיווחים בתקשורת על חיסול התמ"א 38 בעיר לגמרי.
במסגרת התוכנית החדשה של גבעתיים - יוגדל היקף הזכויות, במסלול הריסה ל-400 אחוז, תבוטל מגבלות גובה המבנה וייקבע מסלול מקוצר "תכנית היתר". בד בבד – על מנת ליצור וודאות למשק, לראשי הערים, למתכננים, ליזמים ולבעלי הדירות, יובהר מהם לוחות הזמנים הצפויים, ומה תהא תוצאתו של כל תרחיש ותרחיש.
בחודש מרץ השנה הוקפאו תוכניות התמ"א וההתחדשות העירונית בגבעתיים, הסיבה:  העדר תשתיות. ועדת המשנה לתכנון ולבנייה המליצה לוועדה המחוזית לפרסם הודעה על הקפאת הדיונים והליך האישור לבקשות חדשות, עד מציאת פתרונות לתוספת שטחים לצרכי ציבור.
"היום בעקבות החלופה של שקד אנחנו פעלנו לפי סעיף 23/2 שמאפשר לנו על פי כללים מאד ברורים לבחור את מה שהכי טוב לעיר, שנמצאת במקום השני הכי צפוף בישראל ושיש לה מצוקה גדולה מאד של קרקעות" מסביר קוניק את החלטתו ליישם את החלופה
לדברי ראש עיריית גבעתיים, תוכניות התמ"א יוגבלו בשלוש השנים הקרובות ל־250 דירות חדשות: "יש כרגע 70 בקשות לתמ"א שאמורות להיכנס לוועדה לפי סעיף החדש 23/2, אנחנו נגביל את כלל הדירות שיתווספו לעיר ל־250 בלבד, על פני שלוש שנים וניתן עדיפות לפינוי בינוי. אנחנו מעדיפים בנייה במתחמים גדולים מאשר ההגבלות שיש בבנייה בתמ"א. כך נוכל להרחיב את התשתיות, גינות ציבוריות, מבני חינוך ועוד. זה הדרך היחידה לבנות נכון, שוב כי אין שטחים. בתוכנית שלנו זה איפה לעשות התחדשות עירונית לא לחסל אותה".
לדברי קוניק בעקבות חוסר בשטחים והצפיפות בעיר יש יתרון לפינוי בינוי: "העדפה שלנו היא לתוכנית המתאר שבה נעודד יותר פינוי בינוי. זה הפיתרון הכי טוב לעיר הצפופה שלנו. זה מה שעושים גם בערים השכנות שבהם מעדיפים פינוי בינוי. פשוט כי אין שטחים יותר ובפינוי בינוי אנחנו יכולים לבנות יותר ולאכלס יותר".
עוד על פי התוכנית החדשה, לעירייה תהיה שליטה על האיזורים בהם יהיו בניות של תמ"א "מספר מסוים של אזורים בעיר ניתן לעשות בה תמ"א, שאנחנו נקבע ונחליט, מה הכי טוב לתושבים ולגבעתיים. העדיפות תהיה באזורים אחרים בעיר להתחדשות עירונית רחבה יותר כלומר פינוי־בינוי.  יש המון גמישות בסעיף החדש של ההתחדשות העירונית זו בשורה גדולה לגבעתיים".
כך, לדבריו, בגבעתיים ימשיכו גם במסלול של תמ"א 38/2, גם אם במסלול מצומצם, וגם כאשר התוכנית תיעצר בממשלה, ימשיכו בעיר עם התוכנית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מושיק גולדשטיין מגבעתיים הוא ראש ארגון פשע (ל"ת)
    ירון דוידוביץ 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    משה גולשטיין הסגן אשם!!!! (ל"ת)
    רן קוניק 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רן קוניק עובד על כולכם
    מושיק גולדשטיין מגבע 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיצא כבר מהארון משקר לעצמו מושיק גולדשטיין מגבעתיים
    סגור
  • 1.
    מעניין
    מיקו 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבבניין שלו כן אושרה תמא. אבל רחמים לא יודע, רחמים אפילו התנגד הוא ממש סובל בבניין החדש
    סגור