נדל"ן ותשתיות

דירה להשקעה: האם כדאי לקנות ומה צריך לדעת?

כמעט ולא ניתן למצוא השקעה יותר בטוחה מהשקעה בנדל"ן, שהפכה להשקעה נפוצה מאוד בארץ, בעיקר משום שמחירי הדיור לא מפסיקים לעלות. אם אתם רוצים לדעת איך עושים את זה ומה צריך לדעת לפני שמקבלים החלטה - הכנו לכם מדריך
מערכת ice |  5
נדל"ן (צילום פלאש 90/ גיל יערי)
מהי דירה להשקעה?
דירה להשקעה היא דירה שנרכשת שלא על מנת לגור בה אלא כדי להשכיר או למכור אותה. המטרה היא, כמו בכל השקעה, לקחת הון ולהשתמש בו כדי לייצר עוד כסף. הכסף מגיע מדמי שכירות ו/או עלייה בערך הנכס שתאפשר מכירה במחיר גבוה יותר ממחיר הקניה.
למה להשקיע דווקא בדירות?
השקעה בנדל"ן בכלל ובדירות בפרט כדאית בראש ובראשונה משום שהנכס שלכם תמיד יישאר בידכם, בשונה מהשקעות אחרות שיש תרחיש שתפסידו גם את הסכום שהשקעתם, כאן יש נכס ממשי וקבוע.
בנוסף, גם כאשר יש תנודות בשוק, השקעה בדירה לא מושפעת יותר מדי כמו בהשקעה במניות לדוגמא, ששווי המניה עולה ויורד באופן תמידי.
עוד יתרון של השקעה בדירה הוא הרווח הכפול שיכול לבוא ממנה - בעליית שווי הדירה, וגם מדמי השכירות שתקבלו כל חודש. בארץ, מחירי הדיור ב20 שנים האחרונות נמצאים כמעט תמיד בעלייה ולכן זו השקעה שכמעט בוודאות תצאו ממנה ברווח.
יתרון נוסף וחשוב הוא, שמשום שזה תחום השקעה בטוח מאוד, הבנקים ישמחו למנף לכם את ההשקעה בו, בעזרת הלוואה או משכנתא של יותר מ60% מגובה ההשקעה. למעשה, זהו תחום ההשקעה היחיד שניתנות לו הלוואות בגובה כזה.
הרווח הצפוי
את שיעור הרווחים הצפויים מחשבים באופן הבא:
מכפילים את דמי השכירות החודשיים ב-12 ומקבלים את דמי השכירות השנתיים. את הסכום הזה אנחנו מחלקים במחיר קניית הנכס ומקבלים את התשואה.
לדוגמא, דירה שעלתה 1,700,000 שקל ועלות השכירות החודשית בה היא 5,500 שקל, כלומר 66,000 שקל בשנה, מניבה תשואה שנתית של 3.8%
התשואה הממוצעת המגיעה מהשקעה בדירה בארץ היא בין 3% ל6%, כך שאם הגעתם לתשואה בגובה של 5% זה נחשב טוב מאוד.
 
מס על דירה להשקעה
במקרה שהדירה להשקעה היא הדירה היחידה בבעלותכם, שיעורי המס יהיו נמוכים ויחושבו בהתאם למס על רכישת דירה ראשונה (קישור לכתבה על מס רכישה)
אם הדירה היא דירה נוספת על זו שיש לכם תשלמו לפי מדרגת המס המתאימה לפי מחיר הדירה:
- על דירה ששווה עד 1,292,280 שקל, תשלמו 5% מס
- על דירה ששווה בין 1,292,280 שקל ל3,876,835 שקל, תשלמו 6% מס
- על דירה ששווה בין 3,876,835 שקל ל5,338,290 שקל, תשלמו 7% מס
במקרה שתרצו למכור את הדירה לאחר ששוויה עלה, תצטרכו לשלם מס שבח של 25% מסכום הרווח שקיבלתם מהדירה (ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה).
מה צריך לקחת בחשבון לפני שמשקיעים בדירה
לפני שאתם מחליטים להשקיע בדירה עליכם להחליט על מיקום הדירה, שהוא קריטי מאוד. המיקום יכול לקבוע מה תהיה התשואה הצפויה. מכיוון שהשקעה בדירה היא השקעה לטווח ארוך מאוד, ניתן להסתכל על מיקומים בארץ ועל תחזיות ההתפתחות שלהם לשנים הבאות.
לדוגמא, יישובים קטנים וזולים יכולים בעתיד להפוך למאוד מבוקשים. מצד שני, גם עיר גדולה ומרכזית היא מקום שיישאר מרכזי (ויקר) בשנים הבאות. 
בנוסף למיקום, עליכם לחשב רווחים פוטנציאלים על פי גודל הדירה, בשקלול כמובן עם ההוצאות שצפויות להיות לכם, כמו שיפוץ הדירה, מיסים וריביות על הלוואות.

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה חידשתם ?
    קולו רבי 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כלום
    סגור
  • 3.
    טעות חיי שהקשבתי ל.... ולא קניתי דירה
    יוסי 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאחר תקופה ארוכה ומתישה בחדר אצל חמותי החלתנו אני ואשתי שנמאס וצריך לקחת החלטה עשינו סבב במשכנתאות והחלטנו סופית שעדיף לרכוש דירה כי בעוד כמה שנים דירת 4 חדרים תעלה 3 מיליון בממוצע שכרגע היא תעלה לנו 2.2 מיליון
    סגור
  • 2.
    טעות חיי שהקשבתי ל.... ולא קניתי דירה
    יוסי 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאחר תקופה ארוכה ומתישה בחדר אצל חמותי החלתנו אני ואשתי שנמאס וצריך לקחת החלטה עשינו סבב במשכנתאות והחלטנו סופית שעדיף לרכוש דירה כי בעוד כמה שנים דירת 4 חדרים תעלה 3 מיליון בממוצע שכרגע היא תעלה לנו 2.2 מיליון
    סגור
  • 1.
    זה מדריך? כל אזרח מכיר את מה שכתבתם
    קוואקר 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עדיף לא לכתוב כלום מאשר לפרסם" מדריך" כזה
    סגור
  • תשלום מס שבח על מכירת דירה שנייה
    ציון 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במכירה של דירה שנייה לצורך תשלום מס שבח 25% איזה הוצאות נוספות נלקח בחשבון לתשלום מס שבח ?
    סגור