נדל"ן ותשתיות

ראש עיריית רחובות ספד ליזם אלדד פרי: "עשה טעויות"

רחמים מלול, ראש עיריית רחובות, ספד ליזם הנדל''ן שנרצח, תושב העיר אלדד פרי בכנס בנושא הפשרת קרקעות חקלאיות ותקף את רשות מקרקעי ישראל על שלא פועלת להפשרת קרקעות באזורי ביקוש 

מערכת ice | 
רחמים מלול ומסילתי (צילום יחצ)
לאחר ההתנקשות ביזם הנדל"ן אלדד פרי, ראש עיריית רחובות רחמים מלול, שהיה נוכח בהלוויית פרי, ספד היום (שני) לתושב העיר שנרצח ואף תקף את המדינה בסוגיית הפשרת הקרקעות.
"רשות מקרקעי ישראל מצפצפת על כולם ולא פועלת להפשרת קרקעות באזורי ביקוש, המדינה פשוט לא מעוניינת להפשיר קרקעות". כך אמר ראש עיריית רחובות רחמים מלול בכנס בנושא הפשרת קרקעות חקלאיות שערכה לשכת שמאי המקרקעין בשיתוף עם נדל"נשי.
"לא פלא שראשי ערים לא אוהבים להוסיף יחידות דיור לעירם כי המדינה לא משפה את הרשויות על בנייה למגורים. אם יהיה שיפוי, הרבה רשויות ירדפו אחרי היח"ד. מטה הדיור מחולק כיום ל-3 משרדי ממשלה שונים, ותתארו לכם איך זה לקדם תוכניות שיש בהן משחקי אגו בין 3 משרדים. לא תהיה הגדלת היצע של יח"ד באזורי ביקוש אם לא תהיה הפשרת קרקעות. 93% מהקרקעות בישראל הן בבעלות המדינה, אבל יש הרבה לוביסטים וגורמים שעושים הכול כדי למנוע הפשרת קרקעות." הוסיף מלול .
מלול ניצל את הבמה בכנס כדי להספיד יזם הנדל"ן אלדד פרי, תושב העיר רחובות שנרצח בסוף השבוע בעירו. "אני יכול לומר שהוא היה אדם שפעל לטובת החברה, תרם מיליוני שקלים לאוכלוסיות נזקקות ותרם מזמנו וממרצו לתושבי העיר. אלדד עשה טעויות, אבל הן עמדו לקראת פתרון ממש בתוך ימים ספורים. אני יכול לומר שהגיעו לרחובות יזמים שהביעו רצון לרכוש את הנכסים שלו ברחובות ולכן חבל ומאוד מצער שהרצח קרה דווקא עכשיו. נקווה ששלטונות החוק ימצאו את בני העוולה שביצעו את הרצח ולא חשוב כעת במה הוא הסתבך ומה הם חובותיו, זה לא קשור לאופן הטראגי שבו מצא את מותו אב ל-7 ילדים" דברי ראש העיר. 
השמאי הממשלתי אוהד עיני הביע תרעומת על חברות רבות, שמנסות לשווק קרקעות חקלאיות שאין סיכוי שיופשרו בעתיד הקרוב ושיהיה ניתן לבנות עליהן. "כשרואים שיווק של קרקע חקלאית דבר ראשון חייבים לבדוק אם היא קרקע פרטית או קרקע של המנהל. אם היא קרקע מדינה, מי שייהנה הוא לא הרוכש הפרטי אלא המדינה היא זו שתרוויח, אז כדאי שלא להשקיע במקרה זה. אם הקרקע בבעלות פרטית אפשר להמשיך הלאה. אמר עיני. לגבי תקן 22, צריך לקחת גם אותו בזהירות כי יש יזמים שמנצלים אותו לרעה, הוסיף עיני.
גם חיים מסילתי יו"ר לשכת השמאים ביקש לחדד את הסיכון הרב שיש בהשקעה בקרקע חקלאית "אנחנו באים ממש להציל אנשים המשקיעים בקרקעות חקלאיות מטעויות קטסטרופליות שלימים יתברר שגורמות לנזקים גדולים מאוד. תקן 22 מסדיר את הנושא ומכאן חשיבותו לחתום הפשרת הקרקעות. חלק גדול מהקרקעות החקלאיות מים משווקים הם מוצר ספקולטיבי ומשכך מסוכן מאוד, לפני שמשקיעים בקרקע חקלאית מומלץ מאוד לבדוק בהסתייעות בחוות דעת של שמאי האם היא קרקע חקלאית מוכרזת ומה הסיכויים להפשרה בתוכנית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה