נדל"ן ותשתיות

מאוחדת מוכרת את הנכס בטבריה, וזה המחיר שתשיג עבורו

אחרי הסכם הייצוב שהוסכם עם הקופה ב-2019, בית המלון של קופת מאוחדת בטבריה עומד לקראת מכירה בסכום של עשרות מיליוני שקלים, אחרי ששנים עמד במוקד סכסוך מול משרד השיכון
מערכת ice | 
מלון באלי (צילום גוגל מפות/אבי לאופגס)
קופת החולים מאוחדת מוכרת את המלון בטבריה בסכום של 72.2 מיליון שקלים. מלון באלי, שאינו פעיל היום, מונה 170 חדרי אירוח ומתפרש על שטח של כ-20 דונם בחלק הגבוה של העיר טבריה. על עסקת הרכישה של הנכס התמודדו חברות שעוסקות בענף הנדל"ן והמלונאות, ומסתמן לפי דיווח של כלכליסט, כי מי שתרכוש את הנכס היא חברת ברוש אשלד בבעלות יצחק שניידר ולירון דמתי.
המלון היה בבעלות קופת החולים מאוחדת מאז 1981, כשמטרת הפעלת המלון היא נופש החלמה למבוטחי הקופה. במהלך השנים התגלע סכסוך בין הנהלת המלון ומאוחדת מול משרד הבינוי והשיכון בעניין קערקע סמוכה למלון שלטענת מאחדת נכללת בקרקע המלון, אך בשנות השמונים נבנו עליה שני בנייני מגורים של משרד השיכון. באותו אופן מסוכסכת מאוחדת עם עיריית טבריה שביצעה נטיעת עצים בשטח שלטענת מאוחדת נכלל בגבול המלון.
 
המלון נמכר לאחר הסכם הייצוב שחתמה עליו הקופה מול משרד האוצר ב-2019, לפיו הקופה תאלץ למכור נכסי נדל"ן שברשותה וביניהן שני בתי המלון כנען ספא ובאלי. נכון לעכשיו רק מלון באלי עומד בפני עסקת רכישה, ושאר הנכסים שבידי הקופה לא יימכרו, ועל חלקם יצאו מכרזי הפעלה שתכלול שיפוץ והשכרה לטווח ארוך. 
הסכם הייצוב שנחתם בין מאוחדת למדינה, כזכור, הגיע בעקבות גירעון של כ-440 מיליון שקלים שהתגלה ב-2028, וביטא גירעון כפול מזה שדווח בבדו"חות הקופה. מאז מונה משקיף מטעם משרד הבריאות בדירקטוריון החברה, כדי לפקח על ההתחייבויות של הקופה בהסכם הייצוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה