ויראלי

עולם התיירות מתחדש: ההחלטה הדרמטית של איגוד בתי המלון

האקדמיה ללשון העברית פרסמה מילה חדשה לעולם התיירות – תיירנות. עכשיו רק נותר לקוות לשובם של התיירנים לארץ הקודש לאחר שהענף כולו הנו בין הנפגעים העיקריים מהקורונה
מערכת ice | 
מלון הילטון (צילום ויקיפדיה)
אחד הענפים שהכי נפגעו בעקבות משבר הקורונה הוא התיירות. לא מעט ניסיונות קדחתניים למצוא פתרונות נעשו הן ברמת פרנסי הענף והן ברמת הממשלה, כאשר כמעט מיותר לציין שבעיצומו של הגל החמישי, מצב העניינים עדיין רחוק מלשוב לקדמותו.
כעת, מגיע שינוי מרענן בתחום לא ברמה הפרקטית, כי אם מכיוון השפה העברית. איגוד בתי המלון החדש שנפתח רק לאחרונה, מתחדש ומחדש גם את עולמות התוכן בשפה העברית הנוגעים לתיירות. אחרי משפטנות וקריינות, הכירו את התיירנות!
 
ישי ברנע, מנכ"ל מלון יהודה, הגה את המילה, כאשר חשב על רעיון ליצור מילה שתאפיין התחדשות בתיירות. ברנע אף פנה לאקדמיה ללשון העברית וביקש להכניס את המילה חדשה של עיסוק התיירנים לשימוש. על כן, מעתה ניתן להשתמש במילה "תיירנות", המקבילה בין השאר למשקל משפטנות, פרדסנות, ברזלנות" וקריינות.
המילה נבדקה, וכפי הנראה כבר באמצע השבוע הקרוב תיכנס אחר כבוד כמילה שבשגרה בשפה העברית ותופיע באתר האקדמיה ללשון העברית – לתשומת לבם של העושים במלאכה ובעיקר אלו המדברים אותה ביומיום. אשר לסוגיות הניקוד, האקדמיה הדגישה כי המילה תכתב בשני יו"דים וקמץ ביו"ד. הראשונים להשתמש במילה יהיו "איגוד בתי המלון והתיירנות הישראלי", החטיבה החדשה באיגוד לשכות המסחר.
יעקב אמסלם, בעלי קבוצת אמסלם תיירות ונופש, וממובילי הקמת איגוד בתי המלון, סיכם את הסוגיה המחויכת ואמר: "אנו נהיה תחרותיים, רעננים, יצירתיים וחדשניים ונשמש בית חם לכל התיירנים והמלונות בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה