מדדים ומחקרים
ויקטורי ושופרסל מסכמות רבעון שלישי: מי זינקה יותר ברווח הנקי?
ויקטורי הכפילה את הרווח הנקי ברבעון השלישי; שופרסל הרוויחה פי שישה ממנה. רשתות המזון שוברים שיאים הודות למשבר הקורונה, אך למי הרבעון האחרון היה טוב יותר?
הדו"חות שהגישו רשתות המזון ויקטורי ושופרסל לרבעון השלישי של 2020 משקפים זינוקים בהכנסות וברווחים הנקיים של הרשתות ביחס לרבעון המקביל אשתקד - זאת, בעיקר "הודות" להגבלות משבר הקורונה, לרבות סגירתן של המסעדות במרחב הציבורי.
שופרסל הכניסה פי שישה מויקטורי ברבעון השלישי
רשת שופרסל הגדולה בישראל בניהולו של איציק אברכהן רשמה נתון שיא בשורת ההכנסות לרבעון זה - 3.9 מיליארד שקל, לעומת 3.4 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד (כלומר, עלייה של 14% בהכנסות). במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020, עמדו הכנסות הרשת על 11.4 מיליארד שקל - גידול של 13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
רשת שופרסל הגדולה בישראל בניהולו של איציק אברכהן רשמה נתון שיא בשורת ההכנסות לרבעון זה - 3.9 מיליארד שקל, לעומת 3.4 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד (כלומר, עלייה של 14% בהכנסות). במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2020, עמדו הכנסות הרשת על 11.4 מיליארד שקל - גידול של 13% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
גם הדו"ח הרבעוני שהציגה רשת ויקטורי שובר שיאים חיוביים, אך הכנסות הרשת קטנות בהרבה משל שופרסל. כלל הכנסות ויקטורי ברבעון השלישי של 2020 קפצו ב-37.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועמדו על שיא של 615.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 446.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמדו הכנסות הרשת על 1.77 מיליארד שקל - סכום הגבוה מההכנסות של ויקטורי בכל שנת 2019. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד עמדו ההכנסות של ויקטורי על 1.3 מיליארד שקל - כלומר, מדובר בעלייה של כ-36%.
שופרסל מסכמת רווח גולמי של מיליארד שקל ברבעון
שופרסל הגיעה ברבעון השלישי לרווח גולמי של 1.03 מיליארד שקל, בהשוואה ל-931 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי של הרשת בקצת פחות מ-3 מיליארד שקל מיליון שקל, המהווים כ-26.4% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-2.7 מיליארד שקל שהיוו כ-27.1% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר מהורדת מחירים וגידול במכירות האונליין.
שופרסל הגיעה ברבעון השלישי לרווח גולמי של 1.03 מיליארד שקל, בהשוואה ל-931 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי של הרשת בקצת פחות מ-3 מיליארד שקל מיליון שקל, המהווים כ-26.4% מסך ההכנסות, בהשוואה לכ-2.7 מיליארד שקל שהיוו כ-27.1% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נובע בעיקר מהורדת מחירים וגידול במכירות האונליין.
הרווח הגולמי של רשת ויקטורי הגיע ברבעון החולף לשיא של 155.8 מיליון שקל, המשקפים עלייה של 38.5% ביחס לרווח הגולמי שלה ברבעון המקביל ב-2019, אז הוא עמד על 112.5 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הרווח הגולמי של ויקטורי היה 450.6 מיליון שקל, לעומת 327.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019.
ויקטורי ושופרסל צמודות בגידול ברווח הנקי
הרווח הנקי של שופרסל זינק ברבעון השלישי בכ-76% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-97 מיליון, בהשוואה לכ-55 מיליון ש"ח שהיוו כ-1.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל הרווח הנקי של שופרסל בכ-77% לכ-267 מיליון שקל שמהווים 2.4% מההכנסות, בהשוואה לכ-151 מיליון שקל, שהיוו 1.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הנקי נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות.
הרווח הנקי של שופרסל זינק ברבעון השלישי בכ-76% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-97 מיליון, בהשוואה לכ-55 מיליון ש"ח שהיוו כ-1.6% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל הרווח הנקי של שופרסל בכ-77% לכ-267 מיליון שקל שמהווים 2.4% מההכנסות, בהשוואה לכ-151 מיליון שקל, שהיוו 1.5% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הנקי נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מגזר הקמעונאות.
מולה, הרווח הנקי של ויקטורי במהלך הרבעון השלישי של השנה קפץ ביותר מ-70% ועמד על 15.8 מיליון שקל המהווים 2.6% מההכנסות, לעומת 9.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמד הרווח הנקי של הרשת על 43 מיליון שקל, המהווים זינוק אסטרונומי של 108% ביחס לתשעת החודשים המקבילים אשתקד, אז רשמה הרשת רווח נקי של 20.7 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, הכנסות שופרסל גדלו ברבעון השלישי ב-14% לעומת ויקטורי שהכנסותיה גדלו פי שלושה משופרסל – כ-37.8%. ברווח הנקי, ויקטורי רשמה גידול של כ-70%, מול שופרסל שרשמה גידול של כ-76%.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הנתונים משתנים, הכנסות שופרסל נאמדים בכ-11.4 מיליארד שקל, גידול של כ-13%, מול ויקטורי שביצעה גידול של 36%, פי שלושה, 1.8 מיליארד שקל מול 1.3 בתקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי בין שתי הרשתות הבדלים משמעותיים בהיקף הסניפים וכיו"ב ברווחים, אך מכירות ויקטורי גדלו באופן יחסי פי שלושה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


