מדדים ומחקרים

עלייה של 30% ברכישת מקררים לקראת הקיץ

דו"ח של חברת המחקר GfK מצביע על עלייה משמעותית ברכישת מקררים בחודשי הקיץ. והנתון המפתיע של העונה החמה - עלייה במכירות של מקררים שחורים. מה מעדיף הצרכן הישראלי? ומה הטרנד החם?
כפיר אדר | 
מקרר ביתי (צילום יחצ בקו)
הקיץ כבר מעבר לפינה, החום הישראלי הופך לבלתי נסבל משנה לשנה וכשמזג האוויר מתחמם, מקררים ישנים או כאלו שלא זכו לטכנולוגיה חדשנית - יצטרכו לעבוד קשה יותר כדי לשמור על טמפרטורה יציבה ולעמוד באחוזי הלחות של ישראל בחודשי הקיץ.
תעשיית המקררים מתפתחת משנה לשנה ומציעה לצרכן מגוון דגמים חדשניים ומעוצבים: מקפיא עליון או תחתון, מקרר עם דלת אחת, מקרר אמריקאי עם שתי דלתות, מקרר עם ארבע דלתות, מקרר עם קיוסק או עם בר חצוני, מקרר חכם המחובר לאינטרנט, מקרר עם מגירת חיטוי לפריטי מזון ואריזות, ואפילו כזה ששומר על הוויטמינים של הירקות והפירות ומונע בזבוז מזון. על פי נתוני GfK לשנת 2020 לסקר שהזמינה BEKO, נרשמת עלייה של כ-30% ברכישת מקררים בחודשי הקיץ, (חודשים יולי-אוגוסט).
דלת אחת, שתיים או יותר מזה: מה מעדיף הצרכן הישראלי? 
 כ50% מהישראלים מעדיפים מקרר עם ארבע דלתות,  כרבע מהישראלים מעדיפים מקרר עם מקפיא תחתון, פחות מחמישית ירכשו מקרר עם מקפיא עליון,  מעט מאוד מעדיפים מקרר עם שלש דלתות. 
דרמה קווין במטבח: שחור זה הלבן החדש
פלטת הצבעים שהופכת למגוונת יותר מדגם לדגם, מאפשרת לנו להיות נועזים יותר ולצאת מאזור הנוחות של הצבעים השמרניים: לבן, שמנת וכסוף. על פי Beko קיימת בשנתיים האחרונות בישראל מגמה מובהקת של העדפת מקררים שחורים. הצרכנים הישראלים שהעדיפו במשך שנים מקררים לבנים, רוכשים יותר ויותר מקררים שחורים והערכה היא, שבשנים הבאות תתרחש עלייה נוספת במכירות.    
מקררי הנירוסטה ממשיכים  לזכות באהדה בקרב הישראלים ושומרים על מקומם באופן ברור במשך שנים. לעומת זאת, ברכישת מקררים לבנים העלייה נרשמה עליה מינורית בלבד במכירות מקררים לבנים בשנת 2019 בהשוואה לשנת 2020.
הצבע השחור שהפך את קוקו שאנל לאייקון אופנה, משדר מצד אחד אפלה וקדרות ומצד שני אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלו. הגוון השחור הפך לטרנד שחודר גם לבתים הישראלים, ובא לידי ביטוי לא רק בקיר שחור אחד, אלא גם במטבח שחור המלווה במכשירי חשמל כהים.  המקרר השחור מתכתב באופן מושלם במטבח שמעוצב כולו על טהרת השחור ולא רק. מעצבי פנים והום סטיילינג רבים ממליצים למשל לשלב מקרר שחור בתוך מטבח לבן, כדי לשבור את נוכחותו השקטה של הצבע הבהיר ולהדגיש בגוון דרמטי יותר את החלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה