מדדים ומחקרים

פייסבוק מתרסקת בעקבות התקלה ומאבדת עשרות מיליארדים

אחרי הדיווחים על תקלה עולמית שהצביעו על השבתה של האפליקציות של פייסבוק, מניית החברה מגיבה בהתאם ומאבדת עשרות מיליארדים ביום המסחר בניו יורק
שירה יום טוב | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
פייסבוק רשמה היום תקלת ענק שנפרשה על כלל האפליקציות שלה מפייסבוק, הראשית ועד לאינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק מסנג'ר. התקלה הנרחבת דווחה ברחבי העולם כשלא ברור מה מקורה, אך השלכות התקלה כבר מופיעים. מלבד ההשלכות הפרטיות של המשתמשים שמורגלים בשימוש ביישומים השונים על בסיס יומיומי, התקלה היכתה גם בחברה עצמה עם ירידות ערך של שער המניה ושווי השוק שלה.
בתחילת יום המסחר בנאסד"ק נסחרה מניית פייסבוק בשער של 343 דולר למניה, ושווי השוק של החברה עמד על 970 מיליארד דולר. במהלך יום התקלה צנחה המניה ב-5%, ובזמן התקלה שער המנייה ירד ונעמד על 324. שווי השוק של פייסבוק צנח גם הוא ואחרי שאיבדה 54 מיליארד דולר, שווי השוק שלה נעמד על 916 מיליארד דולר.
לפי האתר Downdetector שמנטר דיווחי תקלות באפליקציות, שלושת האפליקציות שתחת פייסבוק, זינקו בחדות כשעשרות אלפי דיווחים על התקלה נרשמו בדקות האחרונות ברחבי העולם. כמו כן, בעקבות התקלה צנחה מניית פייסבוק בכ-5%.
במרץ האחרון דווחה תקלה דומה, ובתחילת ספטמבר דווחה תקלה ברשת החברתית אינסטגרם בלבד שהפסיקה לפעול במשך כמה שעות. התקלה מגיעה במפתיע אחרי שפרנסס האוגן, שעבדה כמנהלת מוצר בצוות המידע האזרחי בפייסבוק חשפה הלילה (אור לשני) בריאיון מיוחד בתכנית "60 דקות" לרשת CBS שהדליפה מסמכים חסויים, לפיהם החברה הייתה מודעת לנזק הנפשי החמור שגורמת אינסטגרם לבני נוער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה