מדדים ומחקרים

אפל חשפה: זו האפליקציה שהדיחה את זום מהצמרת

אפליקציית שיחות הווידאו, שהפכה ב-2020 לאמצעי התקשורת המרכזי בעולם, התרסקה ב-2021, לפי רשימת האפליקציות הפופולאריות בחנות של אפל. מי החליפה אותה?
יאיר מור | 
אריק יואן מנכ"ל זום (צילום זום, freepik, Pixabay)
טיקטוק היא האפליקציה הפופולארית ביותר בעולם, כך חשפה אפל בסוף השבוע כאשר פרסמה את רשימות האפליקציות והמשחקים שזכו למספרי ההורדות הגבוהים ביותר בחנות שלה ב-2021. הרשת החברתית הסינית, המבוססת על סרטונים אנכיים קצרים המצולמים בדרך כלל כ"ליפסינק" לקטעים משירים, הגיעה למקום הראשון השנה, לעומת המקום השני בשנה שעברה.
 
במקום השני נמצאת יוטיוב, שעלתה השנה בשני מקומות לעומת השנה שעברה, ואחריה אינסטגרם, הרשת החברתית מבוססת התמונות של מטא (לשעבר פייסבוק) וסנאפצ'ט, אפליקציית התקשורת הבין-אישית השמה דגש על הודעות שמוחקות את עצמן לאחר יום. כל אחת מהן עלתה שני מקומות מהשנה שעברה.
במקום החמישי נמצאת פייסבוק, שעלתה בשלב אחד, ואחריה מסנג'ר, שעלתה בשני מקומות.
גוגל מאפס, שבשנה שעברה, היתה במקום ה-13 בלבד, חזרה לעשירייה הראשונה עם היציאה ההדרגתית מסגרי הקורונה ונסקה למקום השביעי. אחרי אפליקציה נוספת של אלפאבית – ג'ימייל, שעולה מקום אחד מהמקום התשיעי לשמיני.
במקום התשיעי זום, שצנחה מהמקום הראשון ב-2020, השנה שבה הפכה לצורת התקשורת המרכזית בעולם כולו, גם זה בשל היציאה ההדרגתית מהסגרים, או שמא בשל דעיכת ההתלהבות משיחות וידאו לטובת תקשורת בטקסט ובהודעות קוליות באפליקציות אחרות, כמו וואטסאפ.
ואגב וואטסאפ – היא כלל לא נמצאת בעשירייה, אלא מסתפקת במקום ה-12 בלבד. וגם זה שיפור לעומת המקום ה-17 בשנה שעברה.
ובמקום העשירי נמצאת אפליקציית השופינג של אמזון, שעלתה מקום אחד לעומת השנה שעברה.
מעניין לציין כי בחלוקה לחברות, שליש מהעשירייה המובילה שייכת לאלפאבית (יוטיוב, גוגל מאפס, ג'ימייל) ושליש שייכות למטא (אינסטגרם, פייסבוק ומסנג'ר).
במקביל, פרסמה החברה את המשחקים המובילים של השנה, וכאן Among Us, הגרסה המקוונת של משחק החברה "הרוצח", שומרת על המקום הראשון. אחריה רובלוקס, העולם הווירטואלי שמאפשר לכל שחקן ליצור מיני-משחקים משלו ולמכור אותו למשתמשים האחרים, בעלייה של שלב אחד לעומת 2020. במקום השלישי משחק חדש בשם Project Makeover, ואחריו Call of Duty Mobile שיורד שני מקומות מהמקום השני בשנה שעברה. Subway Surfers יורד מקום אחד מהרביעי לחמישי.
במקום השישי High Heels, אחריו Magic Tiles 3: Piano Games שיורד שלב אחד, Water Sport Puzzle, Shortcut Run ו-Bridge Race.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה