מדדים ומחקרים

בנק ישראל תחת מתקפה: בעלי המשכנתאות בדרך להסתבכות?

אנשי ענף הנדל"ן יצאו נגד ההחלטה לא להוריד את הריבית: "על בנק ישראל היה בעת הזאת להוריד לאלתר באופן משמעותי את שער הריבית על מנת להתניע את גלי המשק ויפה שעה אחת קודם!", "הורדת הריבית הינה משמעותית לנוטלי המשכנתאות ובמיוחד בעת הזאת של מאות אלפי מגוייסים ומאות אלפים הנמצאים בחל"ת"
מערכת ice |  4
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90, shutterstock)
בתגובה להחלטת בנק ישראל להותיר את שער הריבית ללא שינוי, בכירי ענף הנדל"ן הגיבו בביקורת קשה וטענו כי לא רק הענף מסתבך בשל כך, אלא גם נוטלי המשכנתאות ובעלי העסקים.
רוני מזרחי נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת מזרחי ובניו: "אני פשוט המום. הועדה המוניטרית של בנק ישראל טוענת שמטרת ההחלטה הינה לשדר יציבות בעת מלחמה, אולם זה בדיוק להיפך. האינפלציה נותרה על כנה ובד בבד המשק בכלל וענף הנדל"ן בפרט, בהאטה חסרת תקדים. על בנק ישראל היה בעת הזאת להוריד לאלתר באופן משמעותי את שער הריבית על מנת להתניע את גלי המשק ויפה שעה אחת קודם!".
 
דליה עסיס, שמאית מקרקעין ומתכננת ערים: "משחקי הריבית לא רלוונטים כהוא זה לבעיות ההינהרנטיות של שוק הדיור שגרמו לכך שהשנה היה שפל ללא תקדים של כ-37 אלף התחלות בנייה בלבד. לכן שומה על מקבלי ההחלטות לתכנן כבר היום את הדרכים לפרק את המוקשים המבניים שמלווים את שוק הדיור זה שנים רבות".
עו"ד שיר טורם-הספרי, ממתגת ערים ונדל"ן: "הורדת הריבית הינה משמעותית לנוטלי המשכנתאות ובמיוחד בעת הזאת של מאות אלפי מגוייסים ומאות אלפים הנמצאים בחל"ת.  טוב היה עושה הנגיד אם היה משקלל זאת בהחלטה על הורדת הריבית. זה היה נכון בטרם המלחמה וכעת עוד יותר". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נגיד בנק ישראל חזק וחכם
    דודי 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד, לכלכלה בריאה צריך להעלות עוד
    סגור
  • 3.
    הנגיד הכי גרוע שהיה אי פעם לישראל
    תומר 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יגרום לתסבוכות כלכליות של חברות ולוקחי משכנתאות
    סגור
  • 2.
    ראיתי את הריבית.. אז נמשיך עם הרכב עוד שנה (ל"ת)
    אחד 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פשוט יאמן איך הנגיד הזה דואג לבנקים ולא לצעירים שלא יכו (ל"ת)
    עופר 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור