עסקי ספורט
של מי החסות הזו? מנהרת הזמן של המממנות הבולטות בליגה העשירה בעולם
כאשר עולות שאלות של כסף ומימון עולות גם שאלות של באיזה מחיר, אבל לא בהכרח מדובר במחיר כספי בלבד והפרמייר־ליג היא מקרה בוחן היסטורי שמראה גישות שונות לשאלה הזו
הליגה האנגלית קיימת עוד מהמאה ה־19 ושחקנים גדולים ואגדות היו לאורך עשרות שנים. ב־1992 קרה דבר בליגה - הליגה מותגה בשם "פרמיירליג" והפכה למותג הכדורגל הגדול בעולם ואיפה שיש את סכומי הכסף הכי גדולים.
ככל שהמיתוג עלה והמשחק התקדם על ומחוץ למגרש כך גם גדלו הסכמי החסות מה שהחל בעסקים מקומיים, דרך חברות טכנולוגיה בנוניות, תאגידי ענק משלל ענפים. מכל הענפים ענף אחד תמיד בלט במיוחד - ענף הימורי הספורט. מה מיוחד בענף הזה?
ההתחלה הייתה בקטן. לא היו טלפונים סלולריים ובאופן כללי לראות משחקים מיבשת אחרת היה קשה עד בלתי אפשרי. לכן המיתוג המתמקד בקהל המקומי - עסקים מקומיים לקהל המקומי שיוכל לצרוך את המוצרים שנמצאים מסביבו.
בין 92 ל־98, 18 קבוצות שונות קיבלו חסות מחברה מתחום הטכנולוגיה או תחום קרוב. שמות מקומיים שמוכרים עד ליום זה כמו HP בטוטנהאם, וBrother במנצ'סטר סיטי. אך כמחצית מהן כבר לא קיימות.
התלות וההזנה ההדדיות הביאו למצב של צמיחה. אך שינויים ברגולציה צפויים לפגוע בחברות מסוימות ובדרך הזו - בקבוצות מסוימות. קבוצות הכדורגל ברנלי, בורנמות', פולהאם ווולברהמפטון נושאות ספונסרים של חברות הימורים אירופיות על חולצותיהן אך לאחרונה הגוף המאשרר את חברות ההימורים באירופה נקנס על ידי הממלכה ובתגובה לכך לא יפעל בה יותר.
עוד ב-
במצב שנוצר אוהדי הקבוצות לא יכולים לתמוך בספונסרים של הקבוצה שלהם גם אם הם רוצים כי אין עוד אפשרות להמר עם החברות הללו באיים הבריטיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



