עסקי ספורט

בשורה אדירה לחובבי הספורט בישראל: אלו המשחקים שישודרו בחינם

משרד התקשורת פרסם את טיוטת הצעת חוק עקרונות האסדרה, בו הוא ינסה לקדם את התחרות על שידורי הספורט, וכמו כן שר התקשורת הכריז: "חום שידורי הספורט יוסדר ויותאם להרגלי הצפייה: שידורי ספורט עם חשיבות לאומית שספק תכנים יבקש לשדר - יהיו פתוחים לכלל מנוייו ללא תשלום נוסף"
מערכת ice |  7
ערן זהבי (צילום פלאש 90/ רועי אלימה)
משרד התקשורת פרסם היום (שלישי) את טיוטת הצעת חוק עקרונות האסדרה של אספקת תכנים אודיו- ויזואליים לציבור, להערות הציבור, שנועד לתקן את החקיקה בתחום השידורים ולעדכן את הרגולציה שחלה על השחקנים הפועלים בשוק. טיוטת הצעת החוק היא פועל יוצא של המלצות ועדת פולקמן שהוקמה על ידי שר התקשורת יועז הנדל בספטמבר 2020 ושל עבודת צוות מקצועית במשרד התקשורת.
מבחינת צרכני הספורט בישראל מדובר בבשורה של ממש. בהודעה נכתב כי על מנת לוודא רמת נגישות גבוהה של תכני ספורט שיש להם ביקוש משמעותי בקרב הציבור או חשיבות תרבותית או לאומית, תיקבע רשימה של אירועי ספורט מרכזיים שספקי התכנים יחויבו להציעם למנוייהם, ללא תשלום נוסף.
 
על מנת לשמר את התחרות בין ספקי התכנים שמושפעת באופן ישיר מהיכולת שלהם להציע תכני ספורט, מוצע לחייב בעל זכויות ספורט להציע את תכני הספורט לכלל ספקי התכנים, במחירים הוגנים ובלתי מפלים. בנוסף, בעל זכויות שידור של תכני ספורט שמוכר את התוכן לספקי התכנים יחויב להציע להם את זכויות השידור על גבי כל פלטפורמה, לרבות למכשירים ניידים.
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: ״אנחנו מתקדמים שלב נוסף באסדרת שוק השידורים והתאמתו לעידן הנוכחי. לאחר שוועדות רבות דנו בנושא ודוחות רבים נותרו לאורך שנים ב"מגירה", אנחנו מתקדמים היום לעבר חקיקה. הרפורמה תחייב גופי שידור בינלאומיים וישראליים, בעלי מאות אלפי מנויים בשוק הישראלי, להשקיע ביצירה ישראלית".
 
הנדל הוסיף: "תחום החדשות נפתח לתחרות ולפלורליזם: על מנת  לאפשר מגוון רב יותר של ערוצי חדשות, כל ספק תכנים יוכל לשדר חדשות ובלבד שיצירת החדשות תיעשה על ידי תאגיד נפרד מהגוף המשדר, וזאת על מנת לשמור על עצמאות גוף החדשות. תחום שידורי הספורט יוסדר ויותאם להרגלי הצפייה: שידורי ספורט עם חשיבות לאומית שספק תכנים יבקש לשדר - יהיו פתוחים לכלל מנוייו ללא תשלום נוסף.  תיאסר בלעדיות על תכני ספורט, מה שיאפשר תחרות הוגנת בין ספקי התכנים".
הנדל סיכם: "בעלי זכויות שידור שימכרו את זכויות השידור לספקי תכנים יחויבו להציע להם את זכויות השידור בכל פלטפורמה לרבות הטלפון הנייד. כך, צרכני ספורט ובייחוד חיילים יוכלו לצפות בתכני ספורט גם באמצעות הנייד שלהם בכל מקום בו הם נמצאים. יתר על כן, הרפורמה מציעה להפחית את ההתערבות הרגולטורית בגופים המשדרים, והרשויות הקיימות המאסדרות את שוק השידורים ייסגרו ובמקומן יקום גוף אחוד חדש, עם סמכות רגולציה מוגדרת וממוקדת".
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הנדל , מברבר ולא עושה כלום (ל"ת)
    ניר 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 5.
    די לחזירות
    תומר 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוץ 11 להפוך אותו לערוץ הספורט בלבד ,לאחד את 12,13 יש ליצור תחרות בין קרייני חדשות, פרשנים,במדינה של תשע מיליון תושבים אין מקום לשלושה ערוצים.
    סגור
  • 4.
    תל אביב
    שרית 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנדל כולו רק פוזות!!!
    סגור
  • 3.
    בושה לעסקני הכבלים
    מוטי 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כול כמה זמן יש מבצע בדרום ואתם עודים רעש על פתיחת ערוצים שגם ככה פתוחים לא יקרה כלום אם תפתחו את כלל הערוצים אתם לא תפסידו בכלל
    סגור
  • 2.
    ומי משלם על זה?
    שזר 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי משלם על זה? מי משלם על זה? משה חוגג משלם על זה? מי?
    סגור
  • 1.
    יועז הנדל תבורך
    פרץ דן 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי כל כך הרבה שנים של עינוי מבזה של צופי הספורט בארץ הגיע הזמן לפעולה כל כך יסודית ונכונה בתחום הזה ועל כך תבורך יועז הנדל. עד היום הוקמו ועדות בדיקה שהיוו כיסוי לסחיטת כספם של אזרחים והתעשרותם של בעלי זיכיון על חשבון הצופה הקטן.הגענו לכך שהפוליטיקאים השונים הסכימו שהזכיין (צרלטון) יכריח אזרח מסכן לשלם 80 שקלים כדי לצפות בתכני ספורט שנוגעים למדינה ולקבוצה שהוא אוהד בנשמתו. בושה וכלימה.... יועז שאפו על פעולתך..כן ירבו.
    סגור
  • יפה שהנדל כתב תגובה לעצמו (ל"ת)
    מיקי 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור