תיירות
מגיע לכם כסף מחברת התעופה? עכשיו תוכלו לדעת
מערכת דיגיטלית חדשה מציבה את הנוסע הישראלי במרכז: מדי יום מתפרסם מדד שמרכז את כלל הטיסות שהתעכבו או בוטלו, לצד רשימת טיסות שעשויות לזכות את הנוסעים בפיצוי כספי
החיים של הנוסעים הישראלים מקבלים טוויסט משמעותי עם יוזמה חדשנית של פלטפורמת righty, שבחרה לשנות את כללי המשחק בעולם התעופה המקומי. החל מהיום, החברה מפרסמת באופן יומיומי מדד מיוחד המרכז את כל הטיסות שעוכבו בלמעלה משעתיים או בוטלו לחלוטין.
אך בכך לא מסתיים המהלך: לצד הדו"ח היומי תפורסם גם רשימה מפורטת של טיסות שלפי נתונים פומביים עשויות לזכות את הנוסעים בפיצוי כספי, בהתאם להוראות חוק שירותי תעופה, המוכר גם כ"חוק טיבי". המידע נגיש לכלל הציבור באתר החברה righty.co.il, והוא נועד להקל על הנוסע הפשוט להבין מתי וכיצד ניתן לדרוש את זכויותיו.
הפלטפורמה הטכנולוגית שפותחה ב-righty מעניקה לנוסע אפשרות לבצע בדיקת זכאות ראשונית בלחיצת כפתור, ולאחר מכן לפתוח תיק פיצוי מול חברת התעופה. מרגע זה ואילך, החברה היא זו שממשיכה את התהליך במלואו - החל מהגשת הדרישה ועד, במקרים הצורך, ניהול הליך משפטי ישיר נגד החברה המפעילה.
היתרון הבולט בשירות הוא מודל הפעולה: תשלום מתבצע רק אם מתקבל פיצוי בפועל. נוסעים שאינם מצליחים לקבל החזר אינם מחויבים בכל תשלום. בכך, righty למעשה מסירה את הסיכון הכלכלי מהנוסע ומעניקה לו גב מקצועי מלא מול חברות התעופה.
מאחורי הקלעים עומד מאגר מידע מרשים במיוחד, הכולל נתוני טיסות מכל רחבי העולם שנאספו במשך עשר שנים. המאגר מאפשר לחברה לאמת באופן מיידי את המידע ולזהות מצבים בהם הנוסע זכאי לפיצוי כספי.
עוד ב-
המיזם מציב אתגר לא פשוט בפני חברות התעופה הפועלות בישראל, ומכוון לייצר שקיפות מלאה בין הנוסע לבין החברה שמפעילה את הטיסה. עבור הנוסעים, מדובר בשינוי מהותי שמעניק תחושת ביטחון וביטוי ממשי לזכויות שמגיעות להם בחוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



