תיירות

על טיילת בן גוריון שמעתם? זה המסלול בו תלכו בקרוב

?הסתיים שלב א בפיתוח טיילת תיירותית "בן גוריון" שתגיע לכ-3.5 ק"מ של תצפיות על נוף מדברי יפהפה ופינות מנוחה וצל במסלול בו נהג ללכת ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, הטיילת נמצאת במדרשת שדה בוקר מצוק נחל צין שבמועצה האזורית רמת נגב
כפיר אדר | 
טיילת מואב בערד - הדמייה (צילום יחצ)
פרויקט פיתוח טיילת בן גוריון באורך 3.5 ק"מ, שמומן בחלקו על ידי רשות מקרקעי ישראל, הובל ומומן על ידי  משרד התיירות, באמצעות החברה הממשלתית להגנות ים המלח והשתתפו בו גופים נוספים כגון: המועצה האזורית רמת נגב, משרד החקלאות, המכון למורשת בן גוריון וגופים נוספים, כעת הסתיים שלב א' של הפיתוח.
רשות מקרקעי ישראל באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים הקצתה כ-2 מיליון ש"ח לפרויקט הטיילת. המסלול יוצא מקבר פולה ודוד בן גוריון הסמוך למדרשת בן גוריון, לוקח את המטיילים בכיוון מזרח ועובר לאורך תצפיות יפהפיות על נחל צין מצוק הצינים ורמת עבדת.
 
במסגרת הפרויקט פותח מקטע ראשון של טיילת תיירותית שאורכה כקילומטר וחצי, ובוצעו הסדרה והנגשה של מספר פינות תצפית ומנוחה עם ספסלים ופרגולות. בהמשך מתוכננת יצירת קישוריות לשביל אופנים שיחבר את צריף בן גוריון לרחבת הקבר.
במקביל בוצעו במסגרת הפרויקט הסדרות עפר ואיטום קרקעית ה"ואדיון" לסילוק מי גשמים מהמצוק, הסדרת שיפועים והאטת התחתרות, שחיקה וקריסה של מצוק הנחל. הקמת הטיילת מאפשרת לנתב את המטיילים לשביל מסודר ובכך לצמצם את ההפרעה לחיות הבר המתקיימות באזור המצוק. 
שר השיכון והבינוי, יצחק גולדקנופף: מעבר לפעילות המואצת שלנו בתחום הדיור, אנו דואגים גם לשטחים הפתוחים ומשקיעים באמצעות רשות מקרקעי ישראל והקרן לשמירה על שטחים פתוחים פעילות שיקום, פיתוח וההגשה של אתרי טבע ומורשת. במסגרת זאת אני מברך על פתיחת טיילת בן גוריון בנגב לרווחת הציבור ואזרחי ישראל המבקרים באזור מדרשת בן גוריון. הטיילת מהווה מקום איכותי, בטיחותי ויפה לבילוי ופנאי של המטיילים.
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "מיזם טיילת בן גוריון אשר רשות מקרקעי ישראל היתה בין התורמות להקמתו, עוסק באתר מורשת חשוב למדינת ישראל. במקום בוצעו עבודות שיקום, פיתוח והנגשה לציבור, אשר בסוף הפרויקט יביאו לחיבוריות בין אתר הקבר של ראש הממשלה הראשון דוד בן  גוריון, הקבור לצד רעייתו, לשאר נקודות העניין בהם צריף בן גוריון, המדרשה והמצוק עם הנוף הייחודי והמדברי.
כאתר מורשת השזור בהיסטוריה של מדינת ישראל מבקרים רבים מגיעים לכל אורך השנה לטייל באזור ועתה יוכלו ליהנות מטיול בטוח בשביל מוסדר לאורך המצוק, פינות ישיבה, בילוי ופנאי ושילוט הכוונה אשר יעצימו את חווית הביקור במקום וישלבו באופן ראוי בין טבע ונגישות נוחה לציבור.
ערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "טיילת בן גוריון משחזרת את מסלול דרכו הייחודית של דוד בן גוריון, שהתהלך כאן, למול העוצמה המדהימה של הטבע במדבר היפה בעולם. מעבר לצעדיו הפיזיים, זו היא ללא ספק גם דרכו הערכית, אותה אנו מבקשים להנציח, להוקיר ולהכיר לציבור. הטיילת מהווה חיזוק משמעותי לתיירות המדברית המשלבת נכסי תרבות, מורשת וטבע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה