רייטינג

האח הגדול מזנק: מאחורי המספרים של פצצת הרייטינג של רשת

למרות שקשת 12 רושמת הובלה מול הריאליטי החזק של רשת 13, ברשת 13 יכולים להיות גאים בנתוני האח הגדול, שמצליחים לתת פייט ראוי מול המתחרים
שירה יום טוב |  1
האח הגדול (צילום מסך רשת 13)
זה לא סוד שברשת 13 מתקשים להתמודד עם מלחמת הרייטינג בחודשים האחרונים. יחד עם זאת, בערוץ עדיין מחזיקים את אחד הקלפים החזקים של הטלוויזיה - האח הגדול.
 לא פעם שידורי האח הגדול נפגעים ברייטינג ורושמים הפסד ל"חתונה ממבט ראשון" ו-"רוקדים עם כוכבים" בקשת 12, מה שקורה דווקא מחוץ למסך מייצר תמונה מפתיעה מאוד שמשאירה הרבה אבק לקשת 12. 
נתייחס קודם לרייטינג עצמו ממש. קשת 12 רושמת הובלה ברוב הימים. אך אם בוחנים דווקא איך השפיע המעבר מרצועת החדשות לרצועת הפריים טיים, מדובר בהישג לא קטן דווקא לאח הגדול. בחדשות 13 הנתונים בשבועות האחרונים עגומי למדי בזמן שבקשת 12 עומדים יציבים על 12%, כשברשת 13 גם 5% נחשב נתון בתקופה זו. דווקא הנתונים הנמוכים מבטאים יותר את החוזק של האח כשממוצע עליית הרייטינג מהחדשות עומד על פי 2.5 בין הרצועות ברשת 13. 

רייטינג השיא של העונה נרשם לטובת פרק ההשקה שהביא לרשת 13 19.1% ברייטינג ו-555 אלף צופים וחשיפה של 892 אלף איש. בפרק ההשקה נרשמה נקודת "פיק" עם 22.6%. כמו כן מבחינת פילוח הקהלים, באח הגדול מובילים בחתך הצעירים (4-34) מול תוכניות קשת, כאשר מדובר בהישג מכובד בפני עצמו בתקופה שבה צעירים פחות נצמדים לטלוויזיה בשידור חי.
 
ראוי לציין שגם האח הגדול עבר מגמת צמיחה חזרה בשתי העונות האחרונות עם המעבר לעונות אנונימים אחרי רצף עונות VIP שהתחילו להראות שחיקה. האח הגדול מתמודד מול שתי ענקיות של קשת 12, ואמנם קשה לתת הנחות בזמן שהערוץ כולו נאבק גם מול נתוני ערוץ 14 הצעיר. יחד עם זאת, נראה שהמותג החזק עדיין עובד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק 14 שאפו
    אנגליקה 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שפו
    סגור