טלוויזיה

שינויים בלוח השידורים: יום השואה 2024 בכאן 11 ובדיגיטל

בעוד שבועיים, ורגע אחרי חג הפסח, יחול יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בתאגיד השידור הישראלי מודיעים על לוח השידורים והפרויקטים המיוחדים ליום זה ברקע אירועי השבת השחורה
שירה יום טוב | 
יום השואה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יום השואה יחול בעוד שבועיים בדיוק, אז נתייחד עם זיכרון ששת המיליונים מיהודי אירופה וצפון אפריקה שנספו במלחמת העולם השנייה על ידי המשטר הנאצי ועוזריו. לרגל יום זה כאן תאגיד השידור הישראלי מודיעים על המשדרים המיוחדים והתוכניות המיוחדות בערצי התוכן השונים של התאגיד בדיגיטל, באפיקי הטלוויזיה, ברדיו ובהסכתים.
משדרים מיוחדים, בכאן 11
"לכול איש יש שיר" : ערב שירה בהנחיית גיא זוארץ ובהשתתפות האמנים: ירמי קפלן, משי קלינשטיין, דיקלה, אסתר רדא, אלון עדר ותיאטרון צה"ל ישודר ביום ראשון, ערב יום השואה בשעה 22:50.
התוכנית צולמה באנדרטה ללוחמים היהודים ולפרטיזנים ביד ושם בסימן "ראו, היו קהילות ואינן עוד: הקהילה היהודית ושברה" ובמהלכה יבוצעו שירים ויוקרנו סרטונים המספרים את סיפורן של קהילות יהודיות.
שידור העצרת הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה מיד ושם, ביום ראשון בערב, 5 במאי 2024 בשעה 20:00. העצרת תתקיים במעמד נשיא מדינת ישראל וראש הממשלה, נכבדים וניצולי השואה.
"לכל איש יש שם" : שידור מהכנסת ביום השואה, בשעה 11:00.
בערב יום השואה ישודר ב- כאן 11 הסרט התיעודי "השיבה מהפלנטה האחרת": ק.צטניק, הסופר המסתורי ניצול השואה, עושה בגיל 67 ניסיון אחרון לחזור לזיכרונותיו הטראומתיים, הפעם תחת השפעת סם ה- LSD . ק.צטניק ניסה כל חייו להבין את שאירע לו במלחמה ותבע את המושג "פלנטה אחרת" לאושוויץ בעדותו במשפט אייכמן.
הסרט זכה בשני פרסיים יוקרתיים עוד בטרם שודר: יוצר הסרט, אסף לפיד זכה בפסטיבל אטלנטה בפרס היוצר המבטיח לשנת 2024 והסרט זכה גם בפרס התחקיר בפסטיבל ירושלים 2023
כאן חדשות
כאן חדשות תקדיש את יום השידורים לעיסוק מורחב בריאיונות וכתבות מגזין בנושא יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתוכניות האקטואליה, בכאן רשת ב ובכאן חדשות בדיגיטל. 
במרכז יום השידורים נעביר בשידור חי מפולין את מצעד החיים ממחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו אותו ילוו המגישים יואב קרקובסקי ויאיר ויינרב בכאן 11 ובכאן רשת ב.
 
כאן רדיו
"קול מתוך החושך" - ביום הזיכרון לשואה ולגבורה תחנות הרדיו של כאן מתאחדות ליום שידורים מיוחד שכל כולו השמעת קולות שורדי השואה. השנה נביא גם את קולותיהם של ניצולי השואה שחוו גם את התופת ב-7/10.
את יום השידורים תלווה מוזיקה שכתב במיוחד יהודה פוליקר והוא ילווה בקריינות של יונה אליאן. יגישו: טלי מורנו, אסף ליברמן, מאיה קוסובר ורוני ורטהיימר. 
ביום השידורים המיוחד, נשמיע את קולם של שורדי שואה בהקלטות מתוך הארכיונים של יד-ושם, קול ישראל ורשות השידור וכן עדויות חדשות שנאספו. השנה יתמקד הפרויקט בקהילות היהודיות והשבר הנוראי שחוו, זאת לאור הנושא המרכזי שבחר ארגון יד ושם ליום הזיכרון הקרוב - ״הקהילה היהודית - ושברה״. 
יום השידורים ימשך על פני שמונה שעות שידור, מ-10 בבוקר ועד 18:00 בערב בתחנות כאן תרבות, כאן גימל, כאן 88, כאן מורשת וכאן רשת ב (שלצד שידורי אקטואליה המוקדשים ליום תעביר את הפרויקט בין השעות 13-17). 
כל שעת שידור תעסוק בקהילה אחרת ובין היתר יסופרו סיפורי הקהילות היהודיות של יוון, רומניה, לודג', וילנה, הולנד, ולוב. 
השעה האחרונה ביום השידורים המיוחד תביא את סיפורם של ניצולי שואה מהעוטף, על הקהילה החדשה שהצליחו להקים – והאסון הכבד שחוו בשבעה באוקטובר. 
כאן חינוכית- שקשוקה בפרק מיוחד ליום השואה
העונה החמישית של "שקשוקה" כוללת פרק סיום מיוחד ופורץ דרך ליום השואה. בפרק סבתא נעמי (רבקה מיכאלי) מספרת למשפחה על יום ההולדת שחגגה בגטו. אופק מדמיין את עצמו ואת חבריו בגטו בתוך סיפורה הכואב והמותח של סבתא נעמי הוא מנסה לארגן לה מתנת יום הולדת ונעלם.
כאן דיגיטל
ארכיון הקהילות היהודיות- גְּלוּיוֹת מִגָּלוּיוֹת. מדינת ישראל קמה מקיבוץ גלויות והדיאלוג התרבותי והרגשי בין העם היושב בציון לבין יהודי התפוצות, נמשך כחוט השני לאורך הדורות.
כאן ארכיון מייחד פינה חמה לסיפורן המרתק של הקהילות היהודיות ברחבי תבל, כפי שתועדו לאורך שנים בידי כתבי רשות השידור.
האנטישמיות המודרנית: פרויקט הסברה באנגלית בהגשתו של יצחק מנדל. האנטישמיות המודרנית בהשוואה לאנטישמיות באירופה של שנות ה-30, אחרי השבעה באוקטובר, אנחנו עדים , כמו לפני 90 שנה, לתופעות מסוכנות ומפחידות של סימון בתי עסק יהודים, אלימות פיזית ומילולית כנגד סטודנטים יהודים ורדיפה אחר יהודים רק בשל יהדותם. 
כאן הסכתים 
"לך תזכור" - אירועי ה-7 באוקטובר, הציפו מראות וזיכרונות קשים שחשבנו שמקומם בעבר הרחוק, הגלותי, והעלו שאלות בוערות על הנצחה ועל הסיפור ההיסטורי שאנחנו מספרים לעצמנו. בהסכת המופת של כאן הסכתים "לך תזכור" העיתונאי עקיבא נוביק, יוצא למסע בן שלושה פרקים על מנת לבדוק את השינויים שחלו בזיכרון השואה, לאורך השנים, ובעיקר בחצי השנה האחרונה. בעונה השלישית בודק נוביק מה שב ומציף את השואה, ומי מנסה לעוות את זיכרונה. 
הפרקים ,שיעלו במאי, יעסקו בדרכים להנצחת השואה והתעשייה שצמחה סביבה לקראת פעילות ההנצחה של טבח השבעה באוקטובר; בפוגרומים שהיו לפני השואה, שאולי נשכחו, ועל האסונות שהגיעו אחריה. כמו כן, תוהה סדרת ההסכתים על משמעותה ומקומה של הגבורה ב״יום הזיכרון לשואה ולגבורה״, דרך שעוברת מגיבורי השואה לגיבורי השעה.
באמצעות תחקיר מעמיק וראיונות ויחד עם סגנונו האישי, הנמנע במופגן ממורבידיות, מגיש נוביק הסכת שואה ובדרך גם לומד בעצמו על משפחתו שלו וזהותו. הפרקים החדשים יצטרפו לתשעת הפרקים הקיימים שכבר זכו ליותר מ-200 אלף האזנות, בהם גלגולו של היומן של אנה פראנק וכיצד הפך לנשק עבור מכחישי השואה, העבודה הבלשית שמאחורי מחלקת חסידי אומות העולם ביד ושם, סיפורי נקמה של יהודים באירופה של אחרי המלחמה, ויחסי הידידות בין גרמניה וישראל.
"לך תזכור", מבית כאן הסכתים, 3 פרקים החל מ-2.5.24 באתר כאן ובכל יישומוני ההסכתים, עורך ומגיש: עקיבא נוביק, עורך ההסכת: ניר גורלי ("שיר אחד").
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה