טלוויזיה

שאשא ביטון מעוררת סערה: "תחנות חיסונים בתוך בית הספר זה פשע" | צפו

שרת החינוך התראיינה הערב בחדשות 12 בצל הביקורות עליה והכחישה כל עימות עם ראש הממשלה בנט בנוגע לביקורת שהיא משמיעה נגד אנשי משרד הבריאות. "כל מי שיכול – צאו ותתחסנו, אבל לעשות את זה בבית הספר - זה פשע מבחינתי"
מערכת ice |  3
יפעת שאשא ביטון (צילום צילום מסך קשת 12)
יפעת שאשא ביטון התראיינה הערב למהדורה המרכזית של חדשות 12 ודיברה בין היתר על החשיפה של עמית סגל כי ראש הממשלה נזף בה וביקש להפסיק עם הביקורת החריפה כלפי אנשי המקצוע במשרד הבריאות, ליחסיה עימם ועל הצורך בחיסון ילדי ישראל.
 בתחילה שרת החינוך  הכחישה שנערכה לה שיחת נזיפה על ידי ראש הממשלה וכי השיחה הייתה שונה בתכלית "בתחושה שלי, אנחנו חיים בשני יקומים מקבילים. בתיאור השיחה עם ראש הממשלה הגענו לשיא חדש. מדובר בשיחה שלא הייתה. מתמללים תמלול שלא היה. לא היה מה שהוצג כאן, לא היו התרחישים שמצוינים כאן לגבי דיוני הקבינט, אני לא מכירה דיוני קבינט שבהם נאמרו הדברים כפי שהם הוצגו. היינו בדיון אצל ראש הממשלה יחד עם משרד הבריאות שבו הצגנו מתווה חינוך שאושר על ידי ראש הממשלה. לאחר מכן, קרא לי ראש הממשלה לחדר לדבר איתי על 1 בספטמבר ולאילו בתי ספר אנחנו הולכים ואם יש תוכנית שאני הכנתי".
שאשא-ביטון טענה שככל הנראה שמדובר בתדרוכים שמגיעים מכיוון האופוזיציה: "ראיתי את הדיווח שראש הממשלה בנט לא יודע לנהל ממשלה ועל כך שאני מכחישת קורונה... זה יותר נראה לי כמו תדרוכים של האופוזיציה, זה שיח שאני שומעת בעיקר מחברי כנסת באופוזיציה - ואני לא שומעת את זה מחבריי. אנחנו עובדים ביחד"
במענה לשאלה האם היא סבורה שד"ר שרון אלרעי-פרייס היא "משוגעת, מטורללת והיסטרית", מילים שיוחסו לה שאמרה על ראש שירותי בריאות הציבור אמרה שאשא-ביטון: "את זה תצטרכי לשאול את מי שאמר.... בדיון הקבינט האחרון אמרתי שאין לי חצי טענה על משרד הבריאות וכשייפתחו התמלולים אז אולי גם תוכלו לראות את זה. התפקיד שלנו כשרים זה להסתכל בראייה רחבה על הניהול של כל הדבר הזה והתפקיד שלהם זה לדבר על קורונה".
"אי אפשר לומר שאנחנו חיים לצד המגפה מצד אחד - ומצד שני להביא כל מיני הצעות כפי שהן עולות", הדגישה. "יש בינינו חילוקי דעות לגבי הדרך אבל אני מתנהלת מול מקבלי ההחלטות ולא מול אנשי הדרג המקצועי של משרד הבריאות.  אני חלוקה על הדרך שלה אבל אני לא בסגנון ולא במקום הזה. יש גבול לשיח שאנחנו מנהלים על דברים מופרכים שאף אחד לא בודק לעומק. לגבי מה שפורסם בתחילת השבוע – אין קשר בין מה שהתקיים בדיוני הקבינט לבין מה ששודר".  
במהלך הריאיון, נשאלה השרה שאשא-ביטון מה עמדתה בנוגע לחיסונים בבתי הספר וציינה "אנחנו 35 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים – תחסנו! מישהו מפריע לחסן ולעשות קמפיין הסברה ולעודד את החיסונים? האסטרטגיה של חיסונים זו אסטרטגיה אחת ואיפה מחסנים זה אסטרטגיה אחרת. אם אנחנו במצב חירום עכשיו- תפעלו עכשיו". 
לקראת סוף הריאיון קראה כי "כל מי שיכול – צאו ותתחסנו", אך אז הדגישה "אבל לעשות את זה בבית הספר - זה פשע מבחינתי. אנחנו מדברים על ילדים ששנה וחצי ישבו בבית ונמצאים במצוקה רגשית. זה שיח מאוד רגיש ועל יצירה של חרמות ושמפעילים לחץ על הילדים. אנחנו מעמידים את הילדים בסיטואציה בלתי אפשרית. עם כל הרצון שלנו לנצח את המגפה ואנחנו יודעים שהחיסון אפקטיבי ויעיל ושזה חשוב שזה יקרה, צריך לראות איך עושים את זה בצורה נכונה"

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איך זה נראה כשמישהו מנסה לומר קצת אמת
    גיורא ארליך 08/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאשא ביטון שוב ושוב בכל מקום שהיא נמצאת לא נכנעת למה שלא הגיוני ונכון בעיניה. כרגיל מנסה לעשות ולבדוק ולומר את האמת שלה. בלי קשר אם זאת האמת שלי (חלקית או באופן מלא) כל הכבוד לה. ושרק תמשיך. ותצבור עוד כוח וידע כדי לגלות מה באמת האמת וללכת אתה.
    סגור
  • 2.
    כל כך הרבה שחץ והתנשאות באשה אחת, וואו! (ל"ת)
    סיון גיא אהד 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מאז ותמיד התקיימו חיסונים בבתי הספר.
    יאל 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקבל זריקת טטנוס בביה״ס היה ״פשע״?
    סגור