פרויקטים

קרקע מופשרת להשקעה: לצמצם סיכונים ולייצר רווחים

על רקע יוקר המחייה, הריבית והאינפלציה, מבקשים יותר ויותר ישראלים להפנות את הכסף הנזיל לערוצים חלופיים. עבור מי שמחפש להפחית סיכונים ולהגביר ודאות – מספקת ההשקעה בקרקע מופשרת פתרון אופטימלי. בזכות הנוסחה שגיבשה קבוצת נסדור, גם בעלי הון עצמי צנוע יכולים כעת לרכוש קרקע בלב מוקדי הביקוש

בשיתוף קבוצת נסדור | 
צילום shutterstock
ענף הקרקעות, ממצב עצמו בתקופה האחרונה כאחד האפיקים החמים ביותר להשקעה. כשמביאים בחשבון תקופה כלכלית מאתגרת, המאופיינת באינפלציה, עליית הריבית ויוקר המחייה, לא מפתיע שיותר ויותר ישראלים משנים את התנהלותם הפיננסית – ומפנים את הכסף הנזיל, המעלה אבק בחשבונות העו"ש, לטובת השקעות שיסייעו לשדרוג כלכלי.
כאן בדיוק נכנס לתמונה ענף הקרקעות. בניגוד לתנודות בבורסות, מדובר באפיק יציב ושקול – כזה שיודע לשמור על חוסן גם בזמן משבר. עוד יתרון משמעותי: ענף הקרקעות פתוח לכולם. ניתן להשקיע בו גם עם הון עצמי צנוע וליהנות מפוטנציאל לתשואה משמעותית – כשבניגוד להשקעה בדירה, כאן לא נדרש שיעבוד של עשרות שנים למשכנתא.
עניין נוסף שמוביל בהדרגה עוד ועוד משקיעים לענף, נוגע לעתודות הקרקע המוגבלות במדינת ישראל ולמשבר הדיור. בתחילת החודש פורסמה בדיקה שערכה לשכת שמאי המקרקעין, המצביעה על כך שב-90% מהערים בארץ קצב הילודה גבוה מהתחלות הבנייה. כשמוסיפים לכך את התחזיות, לפיהן בשנת 2050 תחצה ישראל את רף 15 מיליון התושבים – המסקנה ברורה: הפשרת קרקעות בנפחים גבוהים למגורים היא הכרח. זו לא שאלה של אם, אלא של מתי.
השקעה פיננסית מגובת  קרקע
בשטח עצמו כבר מרגישים את הבאזז, כשענף ההשקעה בקרקעות זוכה לביקוש הולך וגובר. ועדיין, למרות שהשקעה זמינה כמעט לכל אחד, נדרשת היכרות עמוקה עם כללי המשחק הייחודים לענף. את המענה המקיף מספקת קבוצת נסדור, בעלת ניסיון של למעלה משלושה עשורים בשוק הנדל"ן הישראלי, ומיומנות מוכחת באיתור קרקעות עם פוטנציאל השבחה גבוה.
"השקעה בקרקעות מחייבת מומחיות", מדגישים בקבוצת נסדור. "לקחנו על עצמנו לפשט למשקיעים את התהליך המורכב, וללוות אותם מא' ועד ת'. יש הבדלים גדולים בין קרקעות בבעלות מדינה (כ-93% מסך הקרקעות בישראל) לבין קרקעות בבעלות פרטית (כ-7% מסך הקרקעות בישראל) – ההבדלים הללו משליכים על הרגולציה, לוחות הזמנים והעלויות. מי שנכנס להשקעה בלי להבין את העולם הזה, עלול לשלם ביוקר".
את הפתרון למי שמבקש לצמצם סיכונים ולהגביר ודאות, ומחפש השקעה פיננסית נטו – מספקת ההשקעה בקרקע מופשרת. מדובר בקרקע שכבר נמצאת בהליך תכנוני תחת תוכנית מוגדרת, כשהגוף המופקד על התוכנית (המדינה או הרשות המקומית), קבע כי ייעודה ישתנה מחקלאות לשימושים אחרים כגון מגורים, מסחר ותעסוקה. חשוב להבהיר: קרקע מופשרת כבר נמצאת בצנרת, ולמרות שהיא לא עדיין לא זמינה לבנייה, התהליך הביורוקרטי נמצא בשלב מתקדם. המשמעות: רכישת קרקע מופרשת מאפשרת להימנע מהסיכון אבל ליהנות מהרווח – כשבמועד אישור התב"ע, ממנו ניתן להפיק את היתר הבנייה, ערך הקרקע צפוי לזנק.
"קרקע מופשרת היא קרקע עם אופק ברור, שנמצאת על המסלול לקראת הוצאת היתר בנייה. מכאן כבר לא ניתן לחזור אחורה", מסבירים בקבוצת נסדור. "התהליך לוקח מספר שנים, אבל הסובלנות בהחלט משתלמת. השורה התחתונה: זה הטיימינג האידיאלי להיכנס להשקעה, רגע לפני קבלת היתר הבנייה כששווי הקרקע קופץ. מי שמחפש הזדמנות להשקעה פיננסית מגובת קרקע, זה האפיק בשבילו".

מתחם ה-1,000 בראשון לציון (צילום פלאש90/יוסי אלוני)
דוגמה מייצגת לקרקעות מופשרות שערכן נסק, מספקות הקרקעות נמצאות במתחם ה-1,000 בראשון לציון. מדובר בפרויקט הדגל של העירייה המקומית: מטרופולין מודרני בדרום-מערב העיר, שיאכלס כ-100 אלף עובדים ויותר מ-20 אלף תושבים, וישלב מגורים, מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי. המתחם מקודם באופן אינטנסיבי על ידי עיריית ראשון לציון, כשבחלקים ממנו כבר התקבלו היתרי הבנייה והחלו העבודות בשטח. על פי הערכות מומחים, ערכן של הקרקעות, משלב ההפשרה ועד הוצאת היתר הבנייה, עלה פי 4 ויותר.
דוגמה נוספת לקרקעות מופשרות שרושמות עליית שווי ניכרת, הן אלו הנכללות במסגרת תמ"ל/3003 – תוכנית מזרח רחובות, אשר מקודמת במסגרת הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). פרויקט הענק משתרע על פני 2,230 דונמים בצפון-מזרח העיר, ועתיד לכלול כ-8,100 דירות (וכ-300 דירות דיור מיוחד), לצד 600 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה, 75 אלף מ"ר של שטחי מסחר וכ-300 אלף מ"ר של שטחי ציבור. התוכנית, יש לציין, אושרה וניתן להוציא מכוחה היתר בנייה – כשבהתאם לכך קרקעות המופשרות כבר רשמו עלייה של מאות אחוזים בערכן.
כשחקנית מובילה בענף הקרקעות, בבעלותה של קבוצת נסדור מגוון קרקעות מופשרות במיקומים אטרקטיביים. כעת, מציעה הקבוצה למכירה יחידות שטח בגדלים שונים במרכז הארץ, ובמחיר התחלתי של 150 אלף שקלים.

תוכנית מזרח רחובות (הדמיה מנדי רוזנפלד אדריכלים ודירה להשכיר)
פלטפורמת השקעות ייחודית
מודל ההשקעה של קבוצת נסדור, מציב את הלקוח במרכז. "לנו יש את היכולת לפנות לאוכלוסייה רחבה, ולהתאים לכל קהל את ההשקעה האופטימלית", מציינים בקבוצה. "למשקיעים שלנו יש כתובת ברורה לכל נושא, כשאנחנו איתם לכל אורך הדרך, ביושרה ובהגינות. קבוצת נסדור היא חברה יזמית ששואפת להתקדם לבנייה, אנחנו לא סוחרי קרקעות שעוסקים בשיווק בלבד. בכל פרויקט אנו דואגים לא למכור חלק מהקרקעות ולהשאיר אותן בבעלותנו – מה שמעיד על הביטחון והאמונה הגדולה שלנו בהן. באופן הזה, לנו ולמשקיעים יש שילוב אינטרסים – הצלחה שלהם זו הצלחה שלנו".
כחלק משיתוף הפעולה מול המשקיעים, מבצעת קבוצת נסדור עבורם את כל הבדיקות המתבקשות: מיקום הקרקע, הייעוד שלה וזהות בעליה – ולא פחות חשוב, נציגי הקבוצה מוודאים כי הקרקע נקייה מפני שעבודים והגבלות. בהתאם לכך, כל יחידת שטח המוצעת למכירה, מצוידת בתקן 22 – ניתוח שמאי שמציג את הסטטוס התכנוני והמשפטי שלה.
עם כ-30 שנות ניסיון בתחום הנדל"ן, כבר הוכיחה קבוצת נסדור את יכולותיה בהבאת פרויקטים מסוגים שונים – מגורים, מסחר, משרדים ומבני ציבור – אל הקו הסיום. "העתיד של מדינת ישראל טמון בהפשרת קרקעות כמענה לגידול הצפוי במספר התושבים", מסכמים בקבוצת נסדור. "אצלנו כל אחד יכול לרכוש יחידת קרקע במיקום מנצח אשר תירשם על שמו בטאבו – ובמיוחד עידן של חוסר ודאות כלכלי, לייצר לעצמו אפיק השקעה איכותי".
רוצים לשמוע עוד על השקעה מגובת קרקע? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
 
(בשיתוף קבוצת נסדור)