רכב

הסוף לפקקים בעיר הזו: הנהגים יותר לא ימתינו ברכבת

צעד ענק לשיפור הבטיחות בדרכים: במסגרת מדיניות שרת התחבורה: פתיחת גשר הרכבת בעתלית בעלות של 60 מיליון שקלים מציינת את ביטול מפגש כביש-מסילה האחרון בקו החוף של רכבת ישראל
מערכת ice |  1
רכבת ישראל (צילום shutterstock)
למען בטיחות משתמשי הכביש ונוסעי הרכבת: הבוקר (רביעי) נפתח לתנועה הגשר מעל מסילת רכבת החוף בכניסה לעתלית, ונסגר מפגש הכביש-מסילה האחרון בקו חיפה-תל אביב של רכבת ישראל. זאת, במסגרת מדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב לביטול מפגשי כביש מסילה בצירי תנועה עיקריים, במטרה למנוע תאונות קטלניות כפי שאירעו בעבר.
משרד התחבורה ורכבת ישראל שמחים לבשר על ביטול מפגש הכביש-מסילה בעתלית, המפגש האחרון מסוג זה בקו החוף בין חיפה לתל אביב. ההפרדה המפלסית, באורך 210 מטרים ובעלות של כ-60 מיליון שקלים, בוצעה על ידי רכבת ישראל.

סגירת מפגש הכביש-מסילה בעתלית והחלפתו בהפרדה מפלסית המפרידה לחלוטין בין מסילת הרכבת לכביש החוצה אותה, תאפשר להעלות את מהירות הנסיעה ברכבת ותתרום לשיפור האמינות והדיוק בכל רחבי הארץ. כמו כן, היא תצמצם את גודשי התנועה באזור, ותשדרג משמעותית את בטיחות נוסעי הרכבת וכלל משתמשי הדרך.
בשנתיים האחרונות בוטלו מפגשי כביש מסילה רבים ובהם בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, אביחיל, קרית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, שפיים ועוד. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים, במטרה לאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת וייעול השירות.
בשנים האחרונות נסגרו כ-70 מפגשי כביש-מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש-מסילה של משרד התחבורה ורכבת ישראל. סגירת המפגש האחרון בקו החוף, שבו כבר נסגרו שישה מפגשים, מציינת אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח הרכבתית, שתאפשר גידול במספר הנסיעות ברכבת והורדת גודשי התנועה ברחבי המדינה.
העבודות כללו בניית גשר מתקדם ורחב באורך כ-210 מטרים מעל מסילות הרכבת הקיימות, ומעל מסילות החוף המהירות המתוכננות לקום בשנים הקרובות, סלילת מדרכות משולבות להליכה בטוחה ולרוכבי אופניים, ביצוע הסדרי תנועה חדשים באזור, עבודות פיתוח נופי, גינון והשקיה, והקמת מערכות ניקוז ותאורה.
עם זאת, עדיין קיימים ברחבי הארץ לא מעט מפגשי כביש מסילה, חלקם בדרכים צדדיות שבהן נפח התנועה אינו מצדיק הקמת הפרדה מפלסית. במפגשים אלה מותקנים אמצעי אזהרה ומניעה מתקדמים, אך במשרד התחבורה מדגישים כי אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וחובה לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוקי התעבורה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "מאז כניסתי לתפקיד הוריתי על האצת התוכנית האסטרטגית להקמת הפרדות מפלסיות במפגשי כביש-מסילה בצמתים מסוכנים. אני שמחה לבשר על סגירת המפגש האחרון מסוג זה בקו המשרת את מספר הרכבות הרב ביותר בארץ, ומספרן יוכפל עם הוספת המסילות המהירות שאנו מקדמים את הקמתן בכל הקצב. הבטיחות היא בראש מעיינינו, ונמשיך לפעול לשיפורה בכל הדרכים העומדות לרשותנו."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "הנסיעה ברכבת היא דרך נוחה ומהירה להגיע ממקום למקום, אשר תורמת להפחתת הגודש בכבישים ולאיכות הסביבה. בנוסף, הרכבת היא גם אחד מאמצעי התחבורה הבטוחים ביותר - ועם פתיחת ההפרדה המפלסית האחרונה בקו החוף, מהיום היא בטוחה עוד יותר, הן עבור הנוסעים והן עבור שאר משתמשי הכביש."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "סגירת מפגש הכביש-מסילה האחרון במסילת קו החוף הינה אבן דרך משמעותית שתבטיח את בטיחותם של כלל משתמשי הדרך. אנו ממשיכים להסתכל קדימה ולדאוג לבטיחות הנוסעים לא רק במסילות הקיימות, אלא גם במסילות העתידיות שנבנות כיום כחלק מתכנית הפיתוח שלנו."
מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "אני גאה לעמוד בראש ארגון שדואג לבטיחותם של כלל משתמשי הדרך. סגירת מפגשי הכביש-מסילה יבטיחו לא רק נסיעה בטוחה יותר, אלא גם יסייעו בייעול תפעול הרכבות שתוביל לשיפור משמעותי של השירות לנוסעים."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה שרת תחבורה רגב ביטלה את הקו היפה הישן לירושלים
    ברוך 03/2025/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המון נסעו בקו הזה במועדי ישראל ובחופשים וגם מבקרים בגן החיות התנ''כי. אפשר לשמר את ההיסטוריה של ארץ ישראל עבור הדור שלא ידע ועבור מטיילים ותיירים.. רגב תעשי משהו טוב.
    סגור