רכב

מערך המטרו בישראל מתקדם: זו ההחלטה לגבי הרכבת הקלה בגוש דן

ועדת השרים לענייני תשתיות חיוניות, בראשות בצלאל סמוטריץ', אישרה את המקטע האחרון ברשת קווי המטרו בגוש דן - M1 צפון, שתצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן
מערכת ice | 
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
ועדת השרים לענייני תשתיות חיוניות, בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אישרה היום (שלישי), את המקטע האחרון ברשת קווי המטרו בגוש דן - M1 צפון (תת"ל 101/ ג). 
אורך מקטע M1 צפון כ-28 ק"מ, והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה מהירה ונוחה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן, ובכך להקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.
המטרו הינו פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. המערכת צפויה לייצר כ-450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום). 
מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת  בשלבי  ביצוע.  מדובר  בנדבך  חשוב  בשיפור  התחבורה  הציבורית  בישראל,  שיאפשר  למדינה להיות בשורה אחת עם  שאר מדינות  המערב  בהן  קיימות  מערכות  מטרו  מתקדמות.
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, מסר: "מברך את הממשלה על אישור המקטע האחרון ברשת המטרו. מינהל התכנון פועל כדי לקדם מערכת תחבורה ציבורית איכותית במדינת ישראל. אחרי הרכבת הכבדה והרכבת הקלה, המטרו יהווה נדבך נוסף במערכת הסעת ההמונים. נדבך זה ישלים רשת תחבורה מתקדמת ואיכותית שתפחית את עומסי התנועה במטרופולין תל אביב, תשפר את איכות חיי התושבים".
לסיום הוסיף רפי אלימלך: "לצד תכנון תוואי המטרו, אנו מקדמים מהלך משלים למרחב האורבני של תחנות המטרו (תמ"א 70) שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר ופנאי. אנו נתחיל את שלב התכנון המפורט שיקרב אותנו צעד נוסף לקראת הקמת המערכת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה