רכב
טסלה ישראל שוברת את החוקים: זה השינוי במחירי הרכבים
מסלולי "ריבית אפס" עבור רוב דגמי הרכב של טסלה נכנסים למשחק כדי לפתות את הישראלים. כמה יעלה כל דגם?
המשבר בשוק הרכב החשמלי מכריח גם את טסלה לשבור את הכללים. טסלה ישראל, שמעולם לא ניזקקה למסעות מימון אגרסיביים, הודיעה השבוע על השקה חסרת תקדים של מסלולי "ריבית אפס" עבור רוב דגמי הרכב שלה.
על פי הפרסום של כלכליסט המהלך המפתיע מגיע לאחר שנים של עליונות בהן החברה הסתפקה במבצעי טעינה חינמית, תוך התבססות על המותג החזק והביקוש הגבוה. כעת, כאשר ההאטה במכירות מכוניות חשמליות משפיעה על כל השחקנים, גם "מלכת הרכב החשמלי" מוצאת עצמה נאלצת לאמץ אסטרטגיות שיווק קונבנציונליות שהיו זרות לה עד כה.
בעוד שטסלה 3 בגרסת הבסיס (213 אלף שקל) עדיין דורשת ריבית 4.75% על מקדמה של 48 אלף שקל ו-72 תשלומים של 2,650 שקל, גרסת הלונג ריינג' החדשה (228 אלף שקל) מציעה מקדמה נמוכה יותר של 34,300 שקל עם 72 תשלומים של 2,699 שקל בריבית אפס - מה שהופך אותה ליותר משתלמת. גרסת הלונג ריינג' עם ההנעה הכפולה (247,700 שקל) דורשת מקדמה של 31,700 שקל ותשלומים של 2,999 שקל, בעוד שכל דגמי מודל Y מוצעים גם כן בריבית אפס עם מקדמה זהה של 31,700 שקל.
כזכור בסוף חודש אפריל האחרון טסלה, שבבעלות אילון מאסק, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2025, המצביעות על ירידה חדה בהכנסות וברווחים, על רקע קשיים פוליטיים, כלכליים ותדמיתיים חמורים שפוקדים את החברה.
על פי הדו"ח שפרסמה, טסלה רשמה הכנסות של 19.3 מיליארד דולר – ירידה של 9.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 409 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה של 71%. מגזר הרכב של החברה, שהיה בעבר מנוע הצמיחה המרכזי שלה, צנח ב-20% ברווחים לעומת שנה שעברה.
עוד ב-
ללא מכירת קרדיטים רגולטוריים בהיקף של כ-595 מיליון דולר, טסלה הייתה צפויה לרשום הפסד. החברה ציינה כי שינויי מדיניות הסחר הבינלאומית, לצד התחזקות מגמות פוליטיות הפוגעות בביקושים, מקשים מאוד על החברה. בעוד ייצור הרכב מתבצע בעיקר בארה״ב ולכן אינו מושפע ישירות מהמכסים החדשים של טראמפ, תחום האנרגיה של טסלה – הכולל לוחות סולאריים וסוללות ביתיות – צפוי להיפגע קשות ממלחמת הסחר הגוברת בין סין לארצות הברית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.זהירות מנוכלים (ל"ת)בני 07/2025/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.שקר גס והטעיית צרכןשלומי 07/2025/17הגב לתגובה זו1 0ניסתי להזמין עכשיו ובתהליך אתה מנותב לאתר מימון ישיר אשר דורש 4.75 אחוז שנתי לא אפס. תמעד היו נוכלים מימון ישירסגור
-
2.בטוח יש כמה פראיירים שיסכימו לכאילו הנחות האלו..אל יהוד 07/2025/16הגב לתגובה זו0 0מחירי טסלה מעט מוגזמיםסגור
-
1.השאלה אם צמוד מדד או לאליאור 07/2025/16הגב לתגובה זו0 0מישהו יכול להשיב?סגור
-
ראה לעילשלומי 07/2025/17הגב לתגובה זו0 0בוודאי צמוד מדד שקר כל העיסקה הזאתסגור
-
כן (ל"ת)אריק 07/2025/16הגב לתגובה זו0 0סגור



