רכב
בלגן ברב קו בישראל: זו המכה שמקשה על מיליוני נוסעים
איך הפכה נסיעה משפחתית בתחבורה הציבורית למשימה בלתי אפשרית? הורים נאלצים לשלם תעריף מבוגר עבור ילדיהם ולוותר על הנחות שמגיעות להם על פי חוק וזו רק חלק מהבעיה הגדולה
בעידן שבו העולם צועד אל הקידמה, משרד התחבורה בישראל מצליח להפוך את הפעולה הפשוטה של תשלום על נסיעה באוטובוס למשימה קשה. משפחות שרוצות לצאת לטיול צריכות להצטייד במספר אפליקציות שונות - הופ-און, מוביט ופנגו - כל אחת עבור נוסע אחר, או לחזור אל עידן האבן של כרטיסי הפלסטיק המיושנים.
על פי כלכליסט האפליקציות המתקדמות לכאורה קורסות ברגע שצריך יותר מתיקוף אחד, והפתרון הוותיק של כרטיסי הפלסטיק הופך למסע קשה אל נקודות המכירה הנדירות שלעתים קרובות אינן מחזיקות מלאי מתאים או סוגי כרטיסים שונים, מה שמאלץ הורים לשלם תעריף מבוגר עבור ילדיהם ולוותר על הנחות שמגיעות להם על פי חוק. הפיצול הטכנולוגי בין סוגי התחבורה מחמיר עוד יותר את המצב - באוטובוסים אפשר איכשהו לשלם עבור כמה נוסעים באפליקציה אבל בתעריף מלא ללא הנחות, בעוד שברכבת ובקלה הדבר בלתי אפשר לחלוטין ונותר להסתמך על הכרטיסים הפיזיים המיושנים, מה שיוצר מצב שבו משפחה שרוצה להשתמש בתחבורה ציבורית צריכה להיות מצוידת במספר פתרונות טכנולוגיים שונים, לזכור להטעין כרטיסים מראש, ולהתפשר על זכויותיה.
יש להזכיר כי עקב צמצום שירותי התחבורה הציבורית במהלך מלחמת "עם כלביא", משרד התחבורה יאפשר פיצוי לכלל הנוסעים אשר ברשותם היו חוזים תקופתיים מסוג "חופשי חודשי", חוזים סטודנטיאליים שנתיים או חוזים סטודנטיאליים לסמסטר ב' של שנת הלימודים האקדמית זאת עד שנת 2025. אבל איך זה יעבוד? ice עושה לכם סדר.
עוד ב-
הזכאות שכבר יצאה לדרך תאפשר לנוסעים לבחור בין מספר חלופות פיצוי, בהתאם לסוג החוזה שברשותם. נוסעים עם חוזה "חופשי חודשי" יקבלו טעינת חוזה נסיעה חופשית זהה לתקופה המקורית, בהתאם למספר ימי צמצום השירות. הנחה ברכישת חוזה "חופשי חודשי" עתידי, לפי מספר ימי צמצום התחבורה הציבורית. וגם טעינת חוזה "ערך צבור" בגובה של 70% מהשווי היחסי של יתרת תוקף החוזה בימי צמצום השירות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



