רכב

המהפכה בתחבורה הציבורית בסכנה: עתירה לבג"צ נגד הרפורמה

בצל ההבנה כי צפויים חודשים ארוכים עד להקמת ממשלה אחרת, הוגשה עתירה דחופה נגד הרפורמה בתחבורה ציבורית, הפוגעת במאות אלפי אזרחים וצפויה להיכנס לתוקף בראשית אוגוסט. הטענה: העתירה מתבססת על רשימה ארוכה של כשלים מהותיים ופרוצדורליים ברפורמה
כפיר אדר |  5
תחבורה ציבורית (צילום ויקיפדיה, יחצ)
בצל פיזור הכנסת והעובדה שהרפורמה בתחבורה ציבורית, עליה כבר חתמה שרת התחבורה מרב מיכאלי, אמורה להיכנס לתוקף בעוד כחמישה שבועות, בתחילת חודש אוגוסט, ולאחר שמכתב מיצוי הליכים שנשלח לשרי התחבורה והאוצר לא הביא להקפאת הרפורמה ולמניעת הנזק לרבבות נוסעים מהשכבות החלשות, הגישו עו"ד ד"ר יחיאל וינרוט, עו"ד מאיר אברהם ועו"ד יגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' עתירה לבג"ץ בשם ארגון 'אמת ליעקב', ובה הם דורשים את ביטול הרפורמה.
העותרים מצביעים על שורה ארוכה של ליקויים בקבלת ההחלטה ובאימוץ הרפורמה, הן בהיבט המהותי והן בהיבט הפרוצדורלי. העותרים גם מצביעים על המשמעות החמורה של החלת הרפורמה בטרם יתבצע דיון מעמיק בבג"ץ בליקויים הכרוכים בה, ועל כך שמאות אלפי בני אדם יינזקו באופן מיידי. משכך, הם מבקשים לבטל אותה בהקדם.
 
בעתירה ניתן דגש לשני היבטים משמעותיים של התנהלות לקויה של שרת התחבורה: הפרת חובת ההיוועצות וכשל מהותי בהחלטה לגופה, משום שהיא לוקה בחוסר סבירות חריף, העדר מידתיות ופגיעה אקוטית בזכויות חוקתיות.
"ברפורמה שכביכול באה לייצר מדיניות מחירים פשוטה ושקופה... יצרו המשיבים 'מיטת סדום' בגרסה ישראלית, מיטת סדום שמקצצת במחיר הנסיעה באותם אזורים שאינם מסווגים כמוחלשים ומותחת ומאמירה את מחיר הנסיעה דווקא למי ש'קצר בכסף'", כותבים העותרים ומונים את רשימת הכשלים: "נפגעו אוכלוסיות שאין ברשותם פלאפון חכם, בוטלו ההנחות לערים המוחלשות, בוטלו הסדרי הנסיעה והנחת הערך הצבור בכרטיס הרב קו, שורטטה מפת ערים פריפריאלית תמוהה ובלתי מתקבלת על הדעת, והרפורמה נעדרת לחלוטין מרכיבים אלמנטריים של הפניית משאבים לשיפור איכות השירות והתשתיות בתחבורה הציבורית".
 
העתירה סוקרת בפרוטרוט את ההליכים הפגומים בהעברת הרפורמה, ואת מאבקם של חברי הכנסת, בהובלתו של יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון. לסיכום, מבקשים עוה"ד ד"ר יחיאל וינרוט, מאיר אברהם ויגל דוד ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', לבטל את הרפורמה המזיקה.
מארגון 'אמת ליעקב', שכבר רשם הצלחה במאבקו בבג"ץ נגד הקיצוץ בסבסוד המעונות ומנהל בימים אלו מאבק משפטי נוסף נגד הרפורמה בסלולר הכשר, נמסר: "אמנם אנחנו מקווים שהממשלה הבאה תבטל את הצעדים הפוגעניים והאכזריים כלפי השכבות החלשות ומגזרים שלמים שנעשו על ידי הממשלה הזו, אך הדבר עשוי להימשך זמן רב, והרפורמה נכנסת לתוקף כבר בעוד מעט יותר מחודש והיא תביא חלילה לפגיעה במאות אלפי אזרחים, שגם כך סובלים ממצוקת יוקר המחיה החריפה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט העליון יבין את חומרת הנזק ויבלום את החלת הרפורמה כמתבקש".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כי אני לא גר בין גדרה לחדרה
    עוד נוסע שלא סופרים 07/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים בכל ערי הפריפריה לא רק החרדיות הולכים לכלות במאות אחוזים כדי להוזיל את המחיר לעניים ברמת אביב!!!!! יבטלו את ההנחה בנסיעות רגילות זאת אומרת שמי שנוסע פחות מ23 יום ישלם הרבה יותר רפורמה הזויה שלא ברור איך היא עברה ככה
    סגור
  • 4.
    בכל הארץ המחירים יתייקרו
    יהודה 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש תעדוף של אוטובוסים על גבי רכבות. מחירי חופש יומי כולל רכבת יעלו לכל המגזרים בכל הארץ. ניתנו הנחות לאזרחיים ותיקים / זכאים. הרשיות ביו"ש צריכות למצוא מקורת לממן את ההסעות בחצי מחיר לתלמידיהן (ואני לא נגג, הם תמיד בתפוסה מלאה והם מאוד יעילים בשימוש בתחבורה ציבורית), אבל אסור לעשות זאת דרך ביטול רפורמות של כלל הציבור.
    סגור
  • 3.
    הפרזיטים עותרים
    משה 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי לא מאפשרים להם לחיות על חשבון אחרים זה בדיוק כמו שקרציה תעתור נגד הכלב, שלא מאפדא לה למצוץ לו את הדם.
    סגור
  • 2.
    הם לא עתרו כשמודיעין שילמו 6 שח ובמודיעין עלית 2 שח
    משה 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה חוסר מידתיות
    סגור
  • 1.
    שימו לב, זוהי עמותה חרידית הממקומת בעיר אלעד. (ל"ת)
    אדם ח. 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור