רכב

האלימות נגד נהגי האוטובוסים: משרד התחבורה יקצה מיליונים לאבטחה

תכנית הגנה לנהגי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה יקצה 20 מיליון שקל להקמת יחידת אבטחה רכובה למאבק באלימות נגד הנהגים

מערכת ice |  3
תחבורה ציבורית (צילום shutterstock)
משרד התחבורה יקצה 20 מיליון שקל לטובת אבטחת נהגי האוטובוסים, להתקנת לחצני מצוקה והקמת צי אבטחה רכובה של אופנוענים רכובים לאבטחת האוטובוסים, הנהגים והנוסעים ולמניעת האלימות בתחבורה הציבורית. מהלך זה הבשיל בפגישת עבודה של שרת התחבורה מירי רגב עם יו"ר הסתדרות לאומית יואב שמחי ולאחר פעילות ארגון נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית שפעלו לשם כך בשנים האחרונות. 
על פי נתוני דו"ח ארגון נהגי האוטובוסים, בשנת 2022 עברו 41% מנהגי האוטובוסים בישראל תקיפה פיזית אחת לפחות. 17% מהנהגים דיווחו כי היו קורבן לשלושה מקרי אלימות ומעלה בשנה האחרונה. במספרים מוחלטים מדובר על כ-4,400 מקרי תקיפה בשנה.

בפגישת העבודה הראשונה בנושא השתתפו שרת התחבורה מירי רגב, ראשי משרד התחבורה, ראשי ההסתדרות הלאומית וראשי ארגון נהגי האוטובוסים המאגדים את רוב הנהגים במדינה. מאז פגישת העבודה הראשונה,  המשיכו הצוותים המקצועיים את הפעילות בנושא, בנו תכנית אבטחה כוללת וכעת הודיעו כי התקציב אושר והקמת יחידות האבטחה יחלו בשנת 2024.  

הנציגים בפגישה עם שרת התחבורה (קרדיט: טנא תקשורת)
בפגישה הודיעה השרה רגב כי הכניסה לתוך תקציב המדינה את אבטחת נהגי האוטובוסים וזאת לאחר שרק לאחרונה אימצה את מתווה מחיצות ההפרדה לנהגים החדש אותו קידמו בארגון הנהגים.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה לאחר הפגישה: "בלב התחבורה הציבורית ניצב הנהג, המבלה שעות ארוכות בכבישים עמוסים ואחראי לשלומם של עשרות נוסעים. משרד התחבורה מגלה אפס סובלנות לאלימות פיזית ומילולית כלפי נהגים, ואנו פועלים בכל הדרכים לשמירה על ביטחונם. במסגרת זו אנו מתקינים מחיצות חזקות ובטיחותיות בכל אוטובוס חדש, ולחצני מצוקה המחוברים למוקד משטרת ישראל. בנוסף, החלטנו על הקמת יחידת אבטחה ארצית שתפעל למניעת מקרי אלימות."
יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית מסר: "זהו צעד נוסף לקידום מעמד הנהג ולשיפור תנאי העבודה בענף. אנו שמחים לעמוד לימין הנהגים ולהמשיך לפעול למענם. אני מודה לשרה רגב על עזרתה הרבה למען הנהגים. מדובר ביום היסטורי".
ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מסר: "עשרות אלפי נהגי האוטובוסים מרגישים סוף סוף שיש להם אבא ואימא. מדובר ביום חג שישמור על הנהגים באשר הם ויגרום לנהגים ולנוסעים לחיות במרחב ציבורי מוגן יותר
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נהגי אוטובוס
    יעקב 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשקיעו מליונים להרגיע את נהגי האוטובוס. חיות אדם טסים כמו מטורפים
    סגור
  • 2.
    זה שטוט כמו סרמטוט
    נהג 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך להוסיף לקטריונים של אגף הייריה . אקדח לכל נהג אוטובס תחבורה צבירות. לכל נהג משחורר מצהל רובאי 02
    סגור
  • 1.
    אלימות נגד נהגי תחבורה ציבורית
    ראובן ויזמן 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומה קורה עם האלימות נגד אזרחים מישהו יודע מישהו שומע מישהו רואה איך עוקפים את כל הרכבים וחוסמים רכבים פרטיים קטנים ואיך שהם שוברים לנו את המראות ומגרדים לנו את הרכבים ועוברים באדום מלא על מלא אז דיייי לצביעות שלהם כי הם לא משרתים את הציבור אלא סכנה לציבור
    סגור